Competitia si criza economica a fortat operatorii de telefoniemobila din Romania sa reduca tarifele, fapt care le-a permisclientilor de servicii de comunicatii din Romania sa foloseasca inprimul semestru din 2009 cu 30% mai mult serviciile companiilortelecom, chiar daca facturile au fost mai mici decat in perioadasimilara a anului trecut, a declarat Catalin Marinescu,presedintele autoritatii de reglementare in comunicatii (ANCOM), incadrul conferintei internationale IT&C Global Formum.
"Acelasi numar de clienti a folosit cu 30% mai mult serviciileoperatorilor, chiar daca facturile au fost mai mici", a spusMarinescu. "Traficul total de voce originat in retelele detelefonie mobila, peste 19,5 miliarde minute, inregistreaza ocrestere de 33,9% fata de perioada similara din 2008".
El a declarat ca acest fenomen a avut loc in conditiile efectelorcombinate ale crizei economice, competitiei, reglementarii si apresiunii clientilor - care au cerut companiilor telecomrenegocierea contractelor.
Sub impactul acestor factori operatorii si-au adaptat ofertele lacriza, scazand tarifele, marind numarul de minute incluse, inclusivcatre alte retele. Tarifele de interconectare reglementate aupermis scaderea preturilor la convorbiri in afara retelei.Utilizatorii si-au reanalizat bugetele de comunicatii si aurenegociat contractele, unii decizand sa nu mai prelungeasca, altiicerand conditii mai bune, multi folosind ca argumente posibilitateaportarii numarului si ofertele concurente", a spus sefulautoritatii de reglementare.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels