ZF 24

Românii cheltuie anual 2 mld. lei pe băuturi calde. Cafeaua ia „spuma“ pieţei, cu o cotă de 92%

Românii cheltuie anual 2 mld. lei pe băuturi calde....

Autor: Greta Bogdan

19.07.2015, 10:16 590
Românii au consumat anul trecut băuturi calde de peste 2 mld. lei, cea mai mare parte a banilor mergând către produ­sele de pe segmentul cafelei, care deţin 92% din totalul pieţei de profil. Pe poziţia urmă­toare se află ceaiul, însă vânzările sunt de peste 12 ori mai mici decât cele de cafea, po­tri­vit calculelor ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euro­mo­nitor.
 
„România este o piaţă consumatoare de cafea mai degrabă decât de ceai. Pe piaţa locală se consumă în principal ceai medicinal mai degrabă decât altfel de sortimente“, spune Marius Meleşteu, general manager al Strauss Group, unul dintre cei mai impor­tanţi jucători de pe piaţa cafelei. Nici la cafea însă piaţa locală nu este în topul european. România se află pe locul 26 în Europa în privinţa consumului mediu de cafea, cu un consum anual per capita de doar 2,3 kg, faţă de media din Uniunea Europeană de 4 kg per capita. Situaţia poate fi explicată de preţul ridicat al cafelei rapor­tat la puterea de cumpărare a consuma­to­rilor, dar şi de nivelul taxei pe valoarea adăugată şi de menţinerea accizei nearmoni­zate. TVA-ul la alimente a fost redus însă în luna iunie a acestui an de la 24% la 9%. Statele cu cel mai mare consum de cafea sunt Danemarca (8,6 kg), Germania (6,4 kg), Italia (5,6 kg) şi Slovenia (5,4 kg), România devansând doar Slovacia (2,2 kg) şi Ungaria (1,5 kg).
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO