ZF Deschis la nou

ZF / Vodafone Deschis la nou. Cătălin Manolache, national sales director, Vodafone România: Vedem un interes ridicat pentru digitalizare în toate industriile cu o competiţie dură, unde jucătorii trebuie să fie deschişi la nou pentru a rămâne relevanţi

20.07.2023, 00:07 Autor: Adrian Seceleanu

„E clar că dacă ai succes şi constaţi pe propria-ţi piele că într-adevăr poţi să faci lucrurile mult mai bine, cu atât mai mult începi să capeţi încredere, începi să recomanzi şi colaboratorilor tăi digitalizarea“.

Companiile din România cel mai deschise la a testa noi tehnologii IT&C sunt cele din industrii cu o competiţie dură, unde jucătorii sunt practic forţaţi să fie mereu deschişi la nou, la a testa noi soluţii pentru a rămâne relevanţi şi a fi mai buni decât competitorii.

„Cred că dincolo de IT, comunicaţii, avem zona de logistică, transporturi, producţie, unde într-adevăr tot ce înseamnă piaţă, context te obligă, nu mai e o opţiune să nu fii deschis la nou, trebuie să fii deschis la nou ca să mai fii relevant, să mai exişti pe piaţă“, a declarat în cadrul emisiunii ZF Deschis la nou Cătălin Manolache, national sales director  medium and large enterprise, Vodafone România. „De asemenea mă bucură că şi zona de retail este destul de activă şi de prezentă în tot ce înseamnă acest mediu de digitalizare. E clar că dacă ai succes şi constaţi pe propria-ţi piele că într-adevăr poţi să faci lucrurile mult mai bine, cu atât mai mult începi să capeţi încredere, începi să recomanzi şi colaboratorilor tăi digitalizarea.“

Poziţionarea slabă a României în indicele digitalizării economiei şi societăţii realizat de Comisia Europeană (indicele DESI) trebuie privită ca o oportunitate de a creşte, a spus Manolache. „Legat de gradul de digitalizare şi cât de digitalizată este România, de indicele DESI, este clar că avem o oportunitate de a creşte. Ce ne propunem este să profităm de oportunitate împreună, să o identificăm şi să ajutăm mediul de business din România. Asta este o declaraţie foarte clară şi o misiune asumată de către noi.“

Creşterea numărului de proiecte de digitalizare va veni doar dacă antreprenorii vor fi de acord în primul rând să discute despre acest subiect şi să pună întrebări despre cum pot fi ajutaţi, pentru că în prezent multe lucruri sunt blocate pe fondul lipsei de date, consideră Cătălin Manolache.

„În primul şi în primul rând trebuie să avem dorinţa de a afla, de a cunoaşte, e foarte posibil să se potrivească, să nu se potrivească pentru businessul lui, dar în primul şi în primul rând trebuie să fim deschişi în a afla informaţii, iar noi, Vodafone Business, suntem alături de clienţii noştri în a face această consultare, în a veni în întâmpinarea lor cu aceste informaţii. În România, există cumva, la modul general vorbind, percepţia că digitalizarea înseamnă ceva complicat, înseamnă ceva costisitor, înseamnă ceva ce nu poate fi gestionat, nu poate fi controlat. Şi în mare măsură da, poate chiar au dreptate, deoarece momentul în care nu ştii ce poţi să faci, cum poţi să faci poate să sune destul de complicat. Dar din fericire există soluţii simple şi uşor de implementat şi care pot să aducă un avantaj foarte mare în tot ce înseamnă structura de business. Trebuie însă ca antreprenorii să comunice cu noi, să avem această discuţie împreună.“

 

Ce a mai declarat Cătălin Manolache în cadrul emisiunii:

Ne-am asumat acest rol şi ne asumăm acest rol de a fi un liant în ce înseamnă demersul acesta de digitalizare, să potrivim soluţiile existente în piaţă cu nevoile clienţilor sau să adaptăm soluţiile existente în piaţă în aşa fel încât să funcţioneze şi business-ul lor, să avem business-uri care funcţionează bine.

În ultimul an numărul de proiecte, numărul de discuţii din zona de sector public a crescut. Chiar mă bucur să zic asta şi chiar mă bucur că lucrurile încep să prindă contur. Că suntem încă la început şi că e un drum lung de parcurs, asta este iarăşi adevărat. Noi la Vodafone Business suntem total pregătiţi să ajutăm orice instituţie publică unde e nevoie de o consultare legată de o anumită soluţie, de modul în care pot să implementeze, de avantaje, dezavantaje, costuri ş.a.m.d. Dar cumva lucrurile nu mai sunt atât de îngheţate, ca să zic, s-au mai dezmorţit şi marea majoritate, cum ziceam, a banilor din PNRR sunt acolo.

Odată ce lucrurile încep să se mişte, ar trebui să deblocheze cumva tot ce înseamnă ecosistem cu totul, să ajute şi zona de antreprenori.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone