ZF Deschis la nou

ZF/Vodafone Deschis la nou. Răzvan Ştefănescu, director general al Cupio - brand local din industria de cosmetice: Îi încurajez pe antreprenori să înceapă de ieri, dacă se poate, să investească în digitalizare

01.06.2023, 00:06 Autor: Adrian Seceleanu

„Din punctul meu de vedere, astăzi Cupio fără digital nici nu ştiu unde ar fi fost, dacă ar mai fi fost, având în vedere şi impactul pandemiei, care a afectat întreaga populaţie“.

Antreprenorii ar trebui să investească „de ieri“ în digitalizare şi tehnologie pentru că acestea au de­venit elemente fără de care o com­panie nu poate concepe un plan de creştere şi dezvoltare pentru viiitor, consideră Răzvan Ştefănescu, di­rector general şi cofondator al Cupio, activ pe piaţa locală de cosmetice, şi care deţine un magazin online şi un lanţ de 22 de magazine clasice, offline.

„Îi încurajez pe antreprenori să înceapă de ieri, dacă se poate, să in­vestească în digitalizare. Nu pot să concep un business în momentul de faţă, care îşi doreşte să evolueze, să crească într-un ritm mai accelerat, fără să fie conectat la tehnologie. Şi spun la modul cel mai serios - noi, cel puţin, investim constant în tehnolo­gie, în tot felul de lucruri, Evident, ar trebui să găsim un un echilibru între cheltuielile pe care le avem cu digitalizarea, pentru că într-adevăr nu sunt de neglijat, dar trebuie găsită o formulă magică între bugetul alocat pentru digitalizare şi bugetul alocat pentru workflow-ul operaţional şi de dezvoltare“, a declarat Răzvan Ştefă­nescu în cadrul emisiunii ZF/Voda­fone Deschis la nou, care urmă­reşte să aducă în primul plan exemple concrete ale beneficiilor aduse de digitalizare.

În momentul de faţă magazinul online este „tractorul“ pentru busi­ness, spune Ştefănescu, care se feli­cită pentru decizia de a intra întâi în online. „În momentul de faţă avem 21 de magazine fizice în mall-urile din ţară şi magazinul online care pentru noi este tractorul businessului. De fapt este magazinul cu care am înce­put, noi am început Cupio pe online, iar primul magazin offline a venit la 2 ani de zile după ce am lansat acest brand. Simţeam că online-ul va fi vii­torul. Iar pentru noi la vremea res­pectivă a fost mult mai simplu să înce­pem acest business în online decât să mergem să avem magazine fizice. Oricum, chiar dacă am fi mers pe offline întâi ne-ar fi fost mult prea dificil, pentru că brandul era necu­noscut şi nu aveam nici capital pentru investiţii. Aşa că am mers în online. Ne-am făcut treaba aşa cum consi­derăm noi că a fost bine.“

 

Ce a mai declarat Răzvan Ştefănescu în cadrul emisiunii:

Adevărul e că industria de beauty este foarte complexă, inovatoare, surprinzătoare. Concurenţa este acerbă, iar aşteptările clienţilor cresc din ce în ce mai mult. În prezent provocarea estesă vii cu ceva nou, apar produse tot mai inovatoare. (...) Toate astea ne fac să fim mereu în alertă, să facem research tot timpul să ţinem legătura cu ambasadorii brandului nostru, să fim aproape de clienţi. Comunitatea ne oferă foarte multe informaţii, acesta este un avantaj pe care îl avem în momentul de faţă. A fost destul de dificil să ajungem aici, dar ne ajută foarte mult la dezvoltarea portofoliului.

Un alt aspect important ar fi să ţii pasul cu tehnologia, să fii mereu informat cu ceea ce apare nou, atât în ţară, cât şi peste hotare, să fii conştient că investiţiile, o investiţie anterioară îţi poate aduce un câştig pe termen lung. În timpul unui an se pot întâmpla foarte multe. Un exemplu concret ar fi pandemia. Ne-am adaptat imediat, şi am schimbat strategia astfel încât să ne atingem obiectivele. Din punctul nostru de vedere a funcţionat, pentru că am supravieţuit pandemiei. Mai mult decât atât, am avut şi creştere. Unul dintre secretele noastre chiar este deschiderea noastră către nou, atât în ceea ce priveşte portofoliul de produse, cât şi tot ce presupune dezvoltarea tehnologică digitală.

Domeniul de beauty este cum am spus unul foarte, foarte interesant şi are foarte multe subcategorii, foarte multe ramuri noi. Acum 11 ani am început în segmentul de manichiură, era cel mai accesibili pentru noi la vremea respectivă, pentru că banii erau foarte limitaţi, trebuia să fim atenţi cum îi cheltuim. Câţiva ani am dezvoltat acest segment până am prins curajul să intrăm în categoria de make-up, care este o categorie total diferită faţă de faţă de manichiură, iar apoi sau cel puţin în paralel am început să intrăm şi pe alte domenii.

Digitalizarea afacerii a fost ceva obligatoriu pentru noi încă de la început şi este în continuare şi va fi mult timp de acum înainte. Va fi de fapt pentru totdeauna. Tehnologia este în plină dezvoltare, apar instrumente noi ce ne ajută să îmbunătăţim întregul proces. La fel trebuie să fim mereu informaţi, să fii deschis lsă încerci lucruri noi, să facem teste. Important e să iei decizii rapide. Partea bună este că tehnologia se dezvoltă în aşa fel încât aduce un plus şi în viaţa clientului, dar şi în viaţa, în evoluţia business-urilor. Din punctul meu de vedere, astăzi Cupio fără digital nici nu ştiu unde ar fi fost, dacă ar mai fi fost, având în vedere şi impactul pandemiei, care a afectat întreaga întreaga populaţie.

Decizia de a avea însă un magazin online înainte a unuia fizic s-a dovedit la acea vreme să fie cea mai bună. Bineînţeles că am investit încontinuu în platforma site-ului şi am dezvoltat foarte multe funcţionalităţi pentru a îmbunătăţi experienţa cumpărătorului. De exemplu am implementat cu Vodafone centrala telefonică în cloud ce a contribuit la eficientizarea relaţiilor cu clienţii, iar dacă e să precizez un serviciu ce implică direct clienţii, acel ar fi cel de bulk SMS cu ajutorul căruia clienţii sunt informaţi despre starea comenzilor lor în timp real. Oricum toate tehnologiile au rolul lor şi se completează.

Am început deja să ne concentrăm de de câţiva ani pe expansiunea internaţională, o testăm, o experimentăm, este cu totul altceva faţă de ce se întâmplă în ţara noastră. Lucrăm foarte mult la dezvoltarea portofoliul de produse. Practic asta am făcut dintotdeauna, noi concepând produsele de la început şi până la până la final, de la idee la la design, la producţie, la marketing, la promovare ş.a.m.d. Ne consumă foarte mult timp acest lucru, dar dezvoltăm portofoliul constant pe toate pe toate categoriile, toate segmentele.

Lansarea site-ului în limba engleză va fi la final de 2023, iar până anul viitor ne dorim să avem şi o aplicaţie de mobile şi bineînţeles pe plan offline vom continua cu deschiderea de noi magazine Cupio în oraşele în care nu suntem prezenţi sau în mai multe în oraşe unde avem deja cereri, o luăm treptat ca să putem gestiona toate toată această expansiune. Tot timpul am făcut acest lucru, am căutat să ne asigurăm că avem o bază solidă.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone