ZF Ecosistemul Marketplace

Ina Grecu, fondatoare a Made in Transylvania: În 2022 o să listăm mai multe articole pe platformele locale de tip marketplace şi vrem să ne extindem în ţări din Europa în care nu am ajuns

22.03.2022, 00:06 Autor: Alexandra Cepăreanu

„În prezent, cele mai multe comenzi vin din SUA, dar primim comenzi din toate colţurile lumii - Japonia, Australia, Canada, Mexic, Brazilia, Argentina.“

Compania românească Made in Transylvania, care produce şi comercializează sub brandul Startonight colecţii de obiecte decorative luminoase - tabouri şi tapet - create de diferiţi artişti şi fotografi, care înregistrează în prezent 1.000 de comenzi lunar şi afaceri de aproape un milion de euro în 2022, vrea să îşi extindă activitatea pe noi pieţe europene în 2022.

„Anul acesta intenţionăm să listăm mai multe articole pe platformele marketplace locale şi să încercăm să ajungem şi în ţări din Europa în care nu am ajuns până acum. În 2022 sigur o să depăşim un milion de euro cifră de afaceri, mai ales dacă piaţa imobiliară, piaţa de construcţii continuă să se dezvolte. Nu colaborăm direct cu arhitecţi, dezvoltatori imobiliari sau designeri, însă vedem în comenzile înregistrate că există interes din partea acestora şi comandă de la noi“, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace Ina Grecu, fondatoare a Made in Transylvania.

Ea a adăugat că în prezent, cele mai multe comenzi înregistrate de companie vin din Statele Unite ale Americii, Japonia, Australia, Canada, Mexic, Brazilia, Argentina şi alte ţări.

Compania înfiinţată în 2007 deţine un atelier de producţie în judeţul Braşov, unde lucrează în prezent un  număr de circa 15 angajaţi care onorează aproximativ 1.000 de comenzi lunar.

„În fiecare an facem noi recrutări. De obicei vara se măreşte echipa pentru că atunci încep pregătirile pentru sezonul de toamnă – iarnă. Mereu din vară începe să crească numărul de comenzi şi trebuie să crească şi echipa.“

De asemenea, obiectele decorative sub brandul Startonight pot fi găsite atât în mediul offline, în marile reţele de magazine din sectorul de home&deco, cât şi în mediul online – atât pe site-ul propriu al companiei, cât şi pe diferite platforme tip marketplace, precum cea a eMAG.

„Pe eMAG Marketplace am listat primele articole în 2016. Am listat prima dată câteva sute de articole, iar în prezent avem aproximativ 7.000 de articole listate pe eMAG Marketplace - comanda medie este de 300 de lei, cu o medie de 150 de comenzi pe lună. În ceea ce priveşte ecosistemul Amazon, acolo am intrat în 2012, iar cele mai multe comenzi sunt înregistrate pe marketplace-urile Amazon“, a mai spus Ina Grecu.

Ea a menţionat că în ultimii doi ani, pe fondul restricţiilor impuse de autorităţi în urma pandemiei, comenzile din mediul online au înregistrat o creştere de aproximativ 30% faţă de perioada anterioară.

„În principal achiziţionăm imaginile cu licenţă de pe site-urile de specialitate şi în fiecare an achiziţionăm un lot nou de imagini de la anumiţi artişti sau fotografi. Pandemia pot să spun că pe noi ne-a ajutat, în sensul că în urma pandemiei comenzile pur şi simplu au explodat. Pentru că trimitem comenzi în toată lumea doar o criză a transportului ne-ar putea da peste cap şi ne-ar împiedica să nu putem onora comenzile“, a mai spus fondatoarea companiei Made in Transylvania.

În ceea ce priveşte stilul adoptat de consumatori în cei doi ani în care au petrecut mai mult timp în propriile locuinţe, Ina Grecu a menţionat că în 2020 şi 2021 au fost căutate obiectele decorative din zona abstract, minimalist.

„Foarte mulţi clienţi au comandat tablouri din categoria abstract, alb – negru, în ultimii doi ani. Sigur, au fost căutate şi tablourile cu imagini din natură, peisaje, dar ponderea cea mai mare a fost în zona abstractă, stilul minimalist.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace