♦ Stejara Pircan, senior VP al eMAG: Numărul de selleri din Marketplace care se alătură campaniei de Black Friday creşte an de an. Suntem la a XII a ediţie de Black Friday şi sunt mii de parteneri care vin cu oferte.
Pentru a putea veni cu oferte şi reduceri în campania de Black Friday 2022, antreprenorii care construiesc ecosistemul marketplace al eMAG, cel mai mare retailer online de pe piaţa locală şi unul dintre cei mai mari jucători din regiune, au început pregătirile încă din luna mai a acestui an, când au pornit discuţiile cu furnizorii pentru a negocia stocurile şi preţurile produselor.
„După ce se termină Black Friday ne gândim la următorul an şi începem să ne gândim ce putem îmbunătăţi pentru campania din anul următor. În acest an ne-am gândit, în primul rând, să aducem mai multe produse, să avem stocul pregătit. Negocierile de preţuri le-am făcut mai devreme, iar în întâlnirile pe care le-am avut cu partenerii noştri, cu producătorii, încă din la sfârşitul lunii mai, atât la sediul lor, la sediul nostru, cât şi la târgurile internaţionale, ne-am rezervat deja produsele pentru Black Friday. Automat, pe lângă cantitate am negociat preţurile”, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace Virgil Caţă, fondator al businessului Conox, care are un portofoliu divers de produse, de la ustensile şi accesorii de bucătărie, la produse pentru îngrijirea casei şi îngrijire personală, electrocasnice, electronice şi produse home & deco.
El a adăugat că, în cadrul campaniei de Black Friday din acest an, compania Conox are reduceri la 1.500 de produse. „Anul acesta venim cu oferte la peste 1.500 de produse din portofoliul nostru. Avem produsele electrocasnice mari – frigidere, răcitoare de vinuri, plite, aragaz, aer condiţionat, aeroterme. Totodată intrăm şi pe partea de home deco şi aici avem tot ce înseamnă produse de baie, produsele de dormitor şi tot ce intră şi în partea de living.”
Virgil Caţă, fondator al Conox: Resursa umană este extrem de importantă în această perioadă pentru că ne propunem să livrăm cât mai repede posibil comenzile clienţilor.
Pe lângă negocierea preţurilor şi pregătirea stocurilor este necesar ca în companie să existe şi suficienţi oameni care să se ocupe de comenzile plasate de clienţi în perioada campaniei de Black Friday.
„Totodată ne pregătim şi din punct de vedere logistic. Resursa umană este extrem de importantă în această perioadă pentru că încercăm întotdeauna să livrăm cât mai repede posibil comenzile, în cele două - trei zile în care putem avem capacitatea maximă de livrare. De la începutul verii am căutat forţa de muncă pentru partea de logistică, pentru ambalarea şi livrarea coletelor către curieri.”
De asemenea, Virgil Caţă a menţionat că 10% din cifra de afaceri a companiei Conox este generată de vânzările înregistrate în cadrul campaniei de Black Friday.
Stejara Pircan, senior VP al eMAG, a menţionat în cadrul emisiunii că anul acesta eMAG pune la dispoziţia sellerilor din ecosistemul marketplace spaţii de depozitare pentru stocurile de produse pregătite pentru campania din acest an.
„Pentru cei care au dorit să aducă volumele mari de produse în depozitele eMAG, acordăm o depozitare gratuită timp de 30 de zile şi nişte discounturi la taxele totale de e-fulfillment până la finalul lunii decembrie. Astfel, pentru perioada aceasta de Black Friday şi pentru sezonul din decembrie, sellerii nu mai sunt nevoiţi să cumpere sau să închirieze spaţii suplimentare de depozitare de care, evident, din luna ianuarie nu le vor mai folosi pentru că totul o să revină la normal. Practic, ei pot beneficia de serviciile noastre de depozitare, iar noi ne ocupăm de tot ce înseamnă pregătirea şi livrarea comenzilor la clientul final”, a spus Stejara Pircan.
Ea a adăugat că eMAG se află anul acesta la ediţia de Black Friday cu numărul XII, iar numărul de selleri care s-au alăturat campaniei a crescut an de an.
„Numărul de selleri din marketplace este în continuă creştere. Suntem la a XII a ediţie de Black Friday şi sunt mii de parteneri care vin cu oferte. Şi anul acesta au venit cu peste 1,5 milioane de oferte, faţă de anul trecut când au fost un milion de oferte. Şi asta ne arată că eforturile noastre şi mai ales ale lor de a negocia produse, de a le aduce în depozite şi de a veni cu un preţ foarte bun au fost cu succes. Suntem foarte bine pregătiţi pentru anul acesta”, a conchis Stejara Pircan.
Ce a mai spus Stejara Pircan la ZF Ecosistemul Marketplace
Pregătirile pentru următoarea campanie de Black Friday încep când se termină ultima campanie de Black Friday. Începem în mai – iunie pregătirile, însă pentru anul acesta am început să comunicăm mai devreme către sellerii din marketplace despre Black Friday 2022 – când va fi şi ce mecanisme vor avea la dispoziţie.
Din iunie am reuşit să implementăm un mecanism de discount de comision pentru produsele care participă în diverse campanii promoţionale, iar pentru BF acest discount de comisiom ajunge la 55% în funcţie de performanţa produselor şi de discountul pe care sellerul în acordă pentru campanie.
Avem o ofertă care acoperă toate categoriile de produse pe care le vindem în mod normal, de la produse electronice, până la produse de fashion, beauty, casă şi grădină. Şi nu vor lipsi produsele speciale cum ne-am obişnuit în fiecare an. Avem peste 10 kilograme de aur, 24.000 de nopţi de cazare în România pentru ofertele de turism intern, bilete de avion cu 50% reducere, ceasuri, bijuterii de lux, maşini. Vom avea şi anul acesta o ofertă pe zona imobiliară şi ne aşteptăm să aibă succes.
Există mai mulţi factori care ajută la succesul acestui eveniment. Primul factor ar fi programul nostru Genius. Avem în acest moment peste 400 de mii de abonaţi Genius, mai mult decât dublu faţă de anul trecut înainte de Black Friday - ceea ce cu siguranţă va va ajuta pentru că aceşti clienţi vor veni să ne viziteze şi îşi vor alege cu siguranţă produse din ofertă. Şi avem chiar o campanie promoţională de cash back pentru ei.
Anul acesta sunt peste 3.600 de lockere active şi în businessul regular peste 60% din total comenzi primite prin platforma eMAG sunt livrate prin lockere, sunt extrem de apreciate de către clienţi. Şi apropo de ce vor clienţii, există un studiu Kantar potrivit căruia clienţii au prioritizat categoriile de interes. Şi o veste bună este că electrocasnicele mari şi mici au fost în top alături de să zicem clasicele televizoare telefoane mobile şi zona de fashion. Deci suntem suntem acoperiţi ca să zic aşa şi cu oferta şi cu interesul clientului pe pe aceste tipuri de produse.
Noi vrem ca în prima zi de BF, vineri, până seara, peste 40.000 de colete să ajungă deja în lockere astfel încât clienţii să le poată ridica şi să se bucure chiar în ziua de Black Friday de produsele achiziţionate. Aceste două lucruri vor contribui clar la succesul evenimentului iar apoi toată zona aceasta de ofertă combinată cu metode de plată ajută iar la succesul evenimentului. Practic peste un milion de utilizatori eMAG dispun de wallet şi pot cumpăra în patru rate produsele dorite. Combinaţia dintre o ofertă foarte puternică cu reduceri mari şi un sprijin acordat clientului pentru a-şi achiziţiona produsele în rate, credem că va avea şi ea un aport semnificativ la succesul de anul acesta.
Estimările noastre se bazează în primul rând pe interesul clientului şi am ajuns la o cifră de 639 de milioane de lei ceea ce înseamnă cu 30 de milioane de lei mai mult decât anul trecut. Şi vedem într adevăr sau aşteptările noastre sunt mult crescute pe tot ce înseamnă zona de beauty, zona de fashion zonele care în pandemie au fost puţin penalizate de faptul că oamenii au tot stat acasă, iar anul acesta au o dinamică foarte foarte bună şi vedem cantităţi mult mai mari faţă de anul trecut.
Vedem o creştere accelerată pe un indicator pe care îl urmărim în perioada aceasta şi anume numărul de produse adăugate la favorite. Această adăugare la favoritei îi ajuta foarte mult în ziua de Black Friday pentru că acum au timp să se gândească, să compare.
Peste 80% din trafic este în aplicaţie şi asta pentru că e foarte uşor de accesat.
Ce a mai spus Virgil Caţă la ZF Ecosistemul Marketplace
Şi noi am observat că oamenii sunt atraşi de această metodă de livrare - easybox. Circa 40% din comenzile pe care le primim sunt livrate în lockere.
Totodată şi noi în portofoliul de produse aveam anul trecut în jurul a 25 - 27 de branduri pe care le comercializam în Romania, de la producători de talie mondială, iar anul acesta am ajuns la peste 45. Venim cu produse în categoria de beauty, health.
Anul trecut am avut peste 1.000 de comenzi pe zi în ziua de Black Friday, anul acesta estimăm ca vor fi peste 1.500 de comenzi să avem în ziua de Black Friday şi totodată provocarea cea mai mare este să livrăm poate chiar 50% din volum în aceeaşi zi.
Ne-am pregătit încă de la începutul verii, am căutat forţa de muncă pentru partea de logistică în primul rând, pentru ambalarea şi livrarea coletelor din depozit către curieri. Şi am reuşit să găsim oamenii de care aveam nevoie.
Acesta este primul an în care ne-am trezit cu telefoane de la clienţi care au văzut produsele noastre în marketplace. Se vede clar că interesul este destul de mare pentru aceste produse. Adică ne am făcut preţurile în aşa fel încât un consumator, un client să simtă reducerea de 10 – 15 – 20% în portofelul lui atunci când face achiziţia de Black Friday - un frigider, un aparat de vidat sau de feliat, ori o plită, un discount de 15% contează foarte mult.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE