• Leu / EUR4.9477
  • Leu / GBP5.8810
  • Leu / USD4.7247
ZF Industria alimentară

(P) Ferma cu Omenie – la finalul unui an plin de efervescenţă şi de realizări

14 dec 2021 Autor: Publicitate

Anul 2021 a reprezentat pentru noi o perioadă plină de efervescenţă, dar cu multe realizări şi ce este mai important cu multe premiere. Am reuşit să depăşim anumite bariere, să ne autodepăşim şi să punem prima “cărămidă” la un mare şi important proiect, o nouă şi mare fabrică de brânză la Ocna Mureş.

Anul 2021 în cifre

La finalul anului vom avea o cifră de afaceri netă de 4 milioane de euro şi vom atinge pragul de 1,000,000 kilograme de brânză vândute, ceea ce reprezintă o creştere cu 15% faţă de un an 2020 marcat de contextul în care consumatorii au făcut provizii mai multe decât în mod obişnuit. Exportul reprezintă în continuare mai mult de jumătate din vânzări, 61%, în timp ce pe plan intern preocuparea noastră a fost pe partea creşterii prezenţei brandului pe canalul de comerţ tradiţional.

Primul export de brânză în Statele Unite

Una dintre cele mai importante realizări este faptul că în luna octombrie am reuşit să trimitem primul transport direct de brânză în Statele Unite, din România (din datele pe care le deţinem). Între timp am primit şi confirmarea că produsele noastre au ajuns în cele mai bune condiţii la partenerul nostru şi că deja au fost trimise spre magazinele în care se vor comercializa.

Anuga 2021

Şi în acest an, chiar dacă contextul a fost unul mai puţin prielnic cauzat de lipsa unui stand naţional, am ales să ne numărăm printre cei 22 de expozanţi din România prezenţi la cel mai mare târg de produse alimentare din Europa, Anuga- Koln, Germania. Deşi anul 2021 s-a aflat în continuare sub efectul pandemiei, Anuga s-a bucurat de prezenţa unui număr de aprox. 5.000 de expozanţi din 98 de ţări, deşi din motive de distanţare socială, spaţiul expoziţional a fost redus prin lărgirea culoarelor de trecere. Prezenţa vizitatorilor a fost una promiţătoare, peste 70.000 de vizitatori din 169 de ţări. Pentru a putea participa am făcut apel la propriile noastre resurse, însă prezenţa cu stand propriu printre cei mai mari producători din idustria alimentare a fost una benefică şi nu în ultimul rând, ne-a făcut cinste. A fost un an în care marea majoritatea a celor care au vizitat târgul au fost direct interesaţi în a face business. La finalul celor 5 zile de Anuga am plecat cu un număr de 24 de potenţiali clienţi, din ţări precum Marea Britanie, Grecia, Germania şi altele.

Sustenabilitate şi prevenirea risipei alimentare

Cele doua reprezintă unele dintre cele mai mari provocări şi fierbinţi subiecte la nivel mondial, iar schimbările care se preconizează nu ne pot lăsa indiferenţi. Am ales să fim pregătiţi în acest sens prin paşi mici: inovare, implementare, dezvoltare şi profit. Drept pentru care suntem în faza finală şi în curând vom lansa pe piaţă, gama noastră de brânză în borcan de sticlă (două sortimente de burduf şi un sortiment de brânză proaspătă de vaci tartinabilă).  Borcanul se poate ulterior refolosi, dar ce este mai important este ca produsul se păstrează fără să-şi piardă din calităţi până la epuizare. Cu această gamă am fost prezenţi şi la Anuga, iar aprecierile pe care le-am primit ne-au dat încredere că suntem pe drumul cel bun. Un alt produs nou la care am muncit este MINIBrănza de burduf cu gust blând 240g, o inovaţie în ceea ce priveşte modul de ambalare. Practic, este vorba despre patru porţii (biluţe) de burduf într-un singur ambalaj care pot fi consumate independent, astfel încât la o masă poţi alege să consumi una, două sau câte biluţe de burduf sunt necesare, iar ceea ce rămâne se păstrează la fel de proaspăt şi de gustos în frigider. Specialişti renumiţi în domeniile lor, din cercetare, calitate, medicină, degustători profesionişti au ales ca două dintre produsele noastre să fie premiate, în cadrul Orei de Bun Gust organizată de ROAliment. MINIBrânza de burduf a obţinut premiu special al juriului pentru prevenirea risipei alimentare.

Dacă pentru burduf deţinem pentru trei ani consecutivi premiul ROAliment – Gustul Ales, premii câştigate în 2018, 2019 şi 2020, anul acesta premiul Gustul Ales a mers către Telemeaua de vacă puţin sărată la categoria de Brânzeturi proaspete. Telemeaua puţin sărată are de trei ori mai puţină sare în raport cu alte produse similare de pe piaţă, astfel încât poate să fie consumată şi de cei care au contraindicaţii din punct de vedere medical sau de către oricine preferă alimente cu mai puţină sare. În plus, un lucru foarte important de menţionat este faptul că noi păstrăm telemeaua în saramură pe care o preparăm din zerul rezultat în urma procesului de fabricaţie, fapt ce o face să nu se sfărâme şi să fie mai onctuoasă.

Investiţii

O preocupare permanentă şi un buget substanţial a fost alocat în acest an dotării cu competenţe profesionale, dar şi de natură relaţională şi de comunicare, a resursei umane, apelând în acest sens la companii specializate, cum ar fi CBC România.  

Printre planurile noastre de viitor se numără construcţia unei noi şi mari fabrici de brânză la Ocna Mureş. Anul acesta am pus bazele acestui important proiect cumpărând terenul unei vechi fabrici şi suntem la faza în care lucrăm la planul de amenajare.

Etapa 1 – 2022-2023 Depozit frigorific, Logistica şi Ambalare – investiţie 1,5 mil euro

Etapa 2 – 2024-2025 Fabrică nouă – investiţie 5 mil euro

Vom continua investiţiile în utilaje şi în actuala fabrică, astfel încât anul viitor să putem creşte capacitatea de producţie cu 20%.

De la ferma de la ferma cu omenie

 

Parteneri: