♦ Cursanţilor ASEBUSS Business School, în timpul programului, le creşte salariul cu 30% şi, după terminarea MBA-ului, cu cel puţin 50%, iar probabilitatea de a ajunge în top management este foarte mare, spune rectorul.
ASEBUSS Business School, program de MBA înfiinţat în România acum trei decenii, a strâns până astăzi o comunitate de peste 1.500 de absolvenţi, spune Ovidiu Dîmbean-Creţa, rectorul acestuia. Piaţa muncii, economia şi tot ecosistemul economico-social s-au schimbat foarte mult în aceşti 30 de ani, afirmă el, iar cei din zona de top management sau middle management văd astăzi programele de MBA cu alţi ochi.
„Acum treizeci de ani nu ştia mai nimeni despre ce înseamnă un MBA. Business education este ceva foarte pragmatic, foarte complex, iar transformarea afacerilor şi a industriilor în ultimii 10-20 de ani a dus la multe modificări în piaţă. (...) Cei care am fondat ASEBUSS am avut nişte modele în faţă, am absolvit programe de training pentru business education la universităţi americane de top ca Harvard sau Stanford (...)“, a spus Ovidiu Dîmbean-Creţa la emisiunea ZF Live.
În România, în anii ’90 şi în anii 2000, la programele de MBA veneau, în principal, oameni din top management, iar costurile erau suportate, în bună parte, de angajatori. Companiile multinaţionale, dar şi unele firme româneşti mai mari aveau manageri străini, îşi aminteşte el. Băncile străine care au venit în România şi care au cumpărat multe dintre băncile locale, mai adaugă acesta, au pus în top management străini pentru că aveau pregătire de business, experienţă şi expunere internaţională. Treptat, şi românii au ajuns să aibă pregătire similară şi poziţii de top.