ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Albert Davidoglu, Macromex: Ne gândim să intrăm şi în producţie, analizăm piaţa, pentru a vedea ce categorii sunt oportune, astfel încât să vindem atât în retail, cât şi în HoReCa

08.11.2022, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Recent, Macromex a introdus în piaţă un brand nou, de produse ready meal, aşadar mâncare gata preparată, pe segmentul refrigerat, unde nu era prezentă foarte mult până acum. Brandul se numeşte Food & Glory şi cuprinde deocamdată doar paste, urmând să includă şi sortimente de carne şi alte preparate.

Macromex, companie de distribuţie specializată în segmentul de produse cu temperatură controlată, se gândeşte să intre şi în activitatea de producţie, analizând piaţa şi zonele care generează în acest moment cele mai mari cereri.

„Pentru moment, nu avem şi producţie, ci doar distribuţie. Ne gândim şi la producţie, analizăm piaţa, pentru a vedea ce categorii sunt oportune, astfel încât să vindem atât în retail, cât şi în HoReCa. Acum producem în Europa, dar nu numai, acolo unde costul de producţie este cel mai bun“, a spus Albert Davidoglu, CEO-ul Macromex, la emisiunea online ZF Logistica businessului.

Compania, înfiinţată în urmă cu aproape trei decenii, are un portofoliu alcătuit din 80% produse congelate şi 20% produse refrigerate. Macromex se defineşte ca un business de marketing şi vânzări, de distribuţie şi de logistică, cel mai mult cântărind partea de marketing şi vânzări. Brandurile proprii ale companiei – Edenia, Corso, La Strada – deţin cea mai mare parte din cifra de afaceri.

„Pe partea de distribuţie, avem aproximativ 15.000 de clienţi din comerţul tradiţional, comerţul modern, HoReCa. În ultimii zece ani, comerţul tradiţional este rezilient, a crescut an de an în portofoliul nostru, chiar dacă această creştere este redusă.“

Recent, Macromex a introdus în piaţă un brand nou, de produse ready meal, aşadar mâncare gata preparată, pe segmentul refrigerat, unde nu era prezentă foarte mult până acum. Brandul se numeşte Food & Glory şi cuprinde deocamdată doar paste, urmând să includă şi sortimente de carne şi alte preparate.

În ceea ce priveşte capacităţile logistice ale Macromex, compania are două depozite – la Câmpia Turzii, cu o capacitate de produse congelate de 15.000 de paleţi, şi la Chitila, cu o capacitate de 10.000 de paleţi. Acestora li se adaugă şi 5.000 de paleţi pentru produse refrigerate. Spaţiile sunt în proprietatea companiei şi sunt ocupate integral, o parte dintre ele fiind închiriate de companiile La Lorraine (producător de panificaţie congelată) şi Dr. Oetker (producător de aditivi alimentari). Împreună, aceste companii ocupă aproximativ 50% din totalul spaţiilor dezvoltate de Macromex.

„Valoarea celor două spaţii ajunge la 40 de milioane de euro, iar rulajul anual este de 330.000 de paleţi în cele două depozite pe care le avem. Avem o flotă proprie pentru distribuţie secundară, cu 60 de vehicule. În procesul logistic sunt implicaţi aproximativ 180 de oameni dintr-un total de 450 la nivelul întregii companii. Tot procesul de lucru în depozite este complet automatizat“, a mai spus Albert Davidoglu.

El mai precizează totodată că în piaţă există puţine depozite la un nivel ridicat de calitate, însă în prezent există şi multe proiecte aflate în dezvoltare, iar acestea ar putea veni cu o calitate ridicată în ceea ce priveşte posibilitatea de a stoca produse care necesită temperatură controlată.

„Produsele congelate sunt a doua categorie ca volum al vânzărilor într-o situaţie de criză, deoarece se stochează. Am văzut acest lucru şi când s-a anunţat lockdownul (în martie 2020 – n. red.), deoarece, în timp ce HoReCa a scăzut, retailul a crescut semnificativ. Noi aveam aproximativ cinci milioane de euro în piaţă, bani pe care nu ştiam dacă îi mai recuperăm sau nu. I-am recuperat, pentru că am reeşalonat datoriile clienţilor.“

Acum, într-un context în care inflaţia vine cu noi provocări, Albert Davidoglu spune că remarcă în comportamentul de consum al clienţilor că nu renunţă la a face achiziţii, însă se îndreaptă către produse mai ieftine. „De aceea, acum, comerţul este, în valoare, peste anul trecut. Consumatorul este mai cumpătat, dar continuă să cumpere.“

Macromex are şi o prezenţă în mediul online, prin două platforme: una pentru HoReCa – bocado.ro, şi una pentru retail – mercadi.ro.

„Le-am dezvoltat foarte mult în pandemie, pentru a continua să ţinem legătura cu clienţii noştri, fiind platforme B2B. În acest moment, bocado.ro înregistrează cam 60% din comenzile noastre din HoReCa, iar mercadi.ro – cam 40% din comenzile din retail. Pe viitor, putem deschide aceste platforme şi către clienţii persoane fizice, ca un marketplace. Ţinta este ca 70% din comenzi să ajungă să fie plasate prin platformele online.“

Macromex a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 130 de milioane de euro şi un profit de peste 10 milioane de euro.

„Anul acesta, până acum, avem peste 10% creştere. În anul 2023, vedem o creştere până în 10% faţă de 2022.“

Grupul Macromex a fost fondat de Dan Minulescu, care la finalul anului 2019  a decis să se retragă din funcţia de CEO al companiei. În locul său a fost numit Albert Davidoglu. El s-a alăturat echipei de management a companiei Macromex din anul 2012, în rolul de business development director, iar din 2017 a preluat funcţia de COO. Macromex are ţn portofoliu branduri precum Edenia, Corso, La Strada, Azuris, dar şi branduri partenere: Philadelphia, La Lorraine, Farm Frites, Akadia, Taverna, Oldenburger, Milram, Dr. Oetker, Mars Ice Cream, Alpro Ice Cream.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial