ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Antoniu Tuică, CTP Group: La nivel naţional, un aport foarte important în atragerea investitorilor au şi dezvoltatorii de parcuri industriale, cum este ELI Parks

19.12.2023, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Prezenţa unor mari dezvoltatori de parcuri industriale şi logistice pe piaţa locală creşte atractivitatea României în faţa investitorilor, care mai departe apelează la companii de recrutare pentru a angaja personal în depozite sau unităţi de producţie.

România devine treptat un pol regional pentru industrial şi logistică, însă printre avantaje se numără şi prezenţa mai multor dezvoltatori pe piaţa locală, care să construiască viitoarele spaţii.

„În prezent, există un interes din punctul nostru de vedere foarte crescut pentru România ca Centru Regional de Distribuţie, mai ales în zona Europei de Sud-Est. Observăm că multina­ţio­nalele caută să extindă operaţiunile în regiune şi să profite de această tendinţă, ceea ce duce la o cerere în creştere pentru spaţii logistice şi indus­triale. La nivel naţional, un aport foarte important în atragerea investitorilor  au şi dezvoltatorii de parcuri industriale, cum este ELI Parks. Şi observăm că explozia comerţului electronic în ultimii ani a generat o cerere în creştere a numărului de angajaţi“, a spus Antoniu Tuică, managing director al CTP Group, companie locală cu experienţă de 15 ani în recrutarea de personal, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF&ELI Parks.

Spre exemplu, Element Industrial a dezvoltat ELI Park Brăila de 100.000 mp unde în prezent Grupul Tesla din Cehia a demarat producţia de echipamente energetice.

CTP Group a fost înfiinţată în anul 2009 pentru a oferi servicii de asistenţă şi evaluare a calităţii, pentru furnizorii industriei auto şi producătorii de automobile, precum si companii implicate in producţia de serie, industria electronică, aparate de uz casnic, cosmetice, FMCG si industria maselor plastice.

„Este o companie care oferă servicii integrate colaboratorilor, şi clienţilor noştri. Avem două divizii de activitate, o divizie de servicii, de control al calităţii şi o divizie de resurse umane unde oferim servicii de recrutare, muncă temporară, administrare şi salarizare de personal. În ultimii doi ani jumătate am dezvoltat şi o divizie de recrutare în IT“, a spus Antoniu Tuică.

Portofoliul de clienţi pentru CTP Group se concentrează pe zona de sud-est a ţării, în special în Prahova, Bucureşti, dar s-a şi extins în Braşov şi Cluj.

„Ploieştiul a devenit un pol logistic. Au venit foarte multe companii aici şi avem unul dintre cele mai mari parcuri industriale din sud-estul  Europei. Din acest motiv, presiunea pe forţa de muncă din zonă este din ce în ce mai mare. Companiile trebuie să extindă şi mai mult rutele de transport. Avem parteneri care aduc angajaţi şi de la 60-70 km distanţă. Sunt cazuri în care angajaţii fac două ore şi jumătate la dus şi alte două ore şi jumătate la întors“, a subliniat directorul.

Volumul de personal recrutat în 2022-2023 a fost de circa 550-600 de angajaţi. „Pentru anul viitor ne aşteptăm la o creştere a cererii de 30% pentru sectorul  de producţie şi logistică şi o scădere în IT şi energie. Cererea de personal pe transport a evoluat în tandem comerţul online. Şi deşi tata au apărut fluctuaţii în piaţă cu fiecare eveniment major din ultimii ani, aceste domenii au fost direct impactate, dar au reuşit să se redreseze de fiecare dată. Şi noi preconizăm, aşa cum spuneam, o o creştere a volumelor dacă şi contextul socio-economic este unul previzibil“, a subliniat Antoniu Tuică.

Pentru aceştia companiile vin cu noi pachete, inclusiv spaţiii de cazare.

„Întadevăr, observăm aici un trend – sunt companii care vin cu pachete de relocare şi sunt dispuse să deconteze costul cazării“, a explicat Antoniu Tuică.

Pentru a recruta un angajat CTP Group apelează la reţeaua dezvoltată în ultimii 15 ani şi la platformele de recrutare. „Sunt însă anumite roluluri pe care nu le mai poţi identifica pe platfome convenţionale. Timpul mediu de angajare pe toate rolurile pe care le-am avut deschise a fost undeva de 48 de zile. Cert este că durata procesului de recrutare s-a scurtat cu şase zile pentru a recruta un om în producţie. Avem nevoie de 26 de zile şi cam 37 de zile pentru a valida un om în logistică. Legat de numărul de aplicaţi necesari, valoarea este undeva la 41, avem nevoie de 41 de candidaţi pentru a încheia un rol“, a spus Antoniu Tuică.

O soluţie o reprezintă importul de forţă de muncă, suntem deja în discuţii cu mai mulţi parteneri din Nepal, însă poate dura şi 5-6 luni din momentul în care este cerut un angajat şi până vine, efectiv să lucreze în fabrică.

„Fluctuaţia angajaţilor poate fi destul de mare anul 2023 a fost şi este o piaţă a candidaţilor. Ne aşteptăm ca şi 2024 să fie la fel. Acum pe fondul inflaţiei, salariile din logistică şi industrial merg spre salariul mediu pe economie, net, la care se adaugă o suită de veneficii, de la tichete de masă, al 13lea salariu, asigurare privată de sănătate, decontul transportului sau asigurarea acestuia prin mijloace de transport puse la dispoziţie de companie. În plus, mai pot exista prime de Crăciun şi de Paşte. Până acum cinci ani companiile nu asigurau decât un decont pentru transport şi asigurare medicală“, a spus Antoniu Tuică.

O altă soluţie la care apelează companiile este automatizarea.

„Noi avem deja parteneri care au au investit în automatizarea proceselor de depozitare sau ambalare, sau au adus echipamente şi roboţi de ultimă generaţie, care au ajutat la diminuarea numărului de lucrători necesari în producţie cu 30-50%. Vedem că trendul ăsta este să se automatizeze anumite procese pentru a diminua numărul de lucrători necesari“, a explicat exectivul.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial