ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Carmen Vasilescu, KLG Europe: Piaţa de logistică are un mare avantaj - niciodată nu va dispărea, ci mereu va creşte

31.05.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ KLG Europe operează atât în spaÅ£ii proprii, cât ÅŸi în spaÅ£ii închiriate ÅŸi are la nivel naÅ£ional o reÅ£ea de nouă centre, dintre care trei sunt depozite - în BucureÅŸti, Cluj ÅŸi TimiÅŸoara.

Compania de logistică şi transporturi KLG Europe Logistics a investit peste jumătate de milion de euro în ultimii doi ani pentru a dezvolta divizia Simplify, ecosistemul gândit pentru magazinele online.

„Din 2020 până acum am făcut investiţii de peste 500.000 de euro în Simplify şi continuăm investiţiile în automatizare, pentru a ne alinia tendinţelor din piaţă. Anul acesta ne extindem reţeaua de centre Simplify şi deschidem un centru de e-fulfillment la Cluj, cu aceeaşi aplicaţie software pe care o folosim şi la centrul din Bucureşti. Facem asta pentru că este o nevoie în piaţă a magazinelor online de a fi cât mai aproape de client, prin livrări în două-trei ore. Mai vizăm probabil Timişoara, dar nu este o prioritate. Suntem precauţi“, a spus Carmen Vasilescu, director de logistică la KLG Europe, la emisiunea online ZF Logistica Businessului.

KLG este o companie de logistică a cărei activitate a început în urmă cu mai bine de 100 de ani în Europa. În România, compania este prezentă din 2006.

„Oferim nouă servicii distincte - tran­sport internaţional, maritim, ae­rian, distribuţie naţională, logistică de sto­care, serviciile vamale, servicii de tran­sport feroviar, serviciul Simplify (serviciu pentru magazinele online - n. red.) şi Strongo (serviciu de livrări la do­miciliu pentru transporturi agabaritice - n. red.).“

Prin Simplify, cu o reţea de parteneriate cu marketplace-uri şi companii de curierat, KLG Europe a creat o infrastructură completă pentru businessuri active în online, infrastructură care presupune o preluare mai uşoară a comenzilor.

„În 2022, piaţa de e-commerce este puţin mai rezervată şi mai impredictibilă în contextul economic actual, coşul consumatorului scade puţin. Noi înregistrăm însă o creştere mai mare decât piaţa prin creşterea numărului de clienţi din portofoliu. Piaţa de logistică are un mare avantaj „ niciodată nu va dispărea, ci mereu va creşte. Vedem domenii care cresc exploziv“, a mai spus Carmen Vasilescu.

KLG Europe operează atât în spaţii proprii, cât şi în spaţii închiriate şi are la nivel naţional o reţea de nouă centre, dintre care trei sunt depozite - în Bucureşti, Cluj şi Timişoara.

„Ne adresăm industriei de fashion, home&deco, IT&C, cu produse de dimensiune mică, dar nu numai. Prin produsul Strongo, de pildă, livrăm produse agabaritice, volumetrice (precum electrocasnice mari, piese de mobilier, sanitare sau materiale de construcţii „ n. red.). Vedem că rămâne un trend dezvoltarea pieţei de produse home&deco.“

Pe plan local, KLG Europe are peste 400 de angajaţi, însă nevoia de oameni este continuă, în condiţiile în care piaţa nu pune la dispoziţie suficientă forţă de muncă.

„Astfel, automatizarea este soluţia care răspunde nevoii de a înlocui forţa de muncă. De altfel, unul dintre planurile noastre de bază este digitalizarea“, a mai adăugat Carmen Vasilescu.

În 2019, chinezii de la Sinotrans Limited, una dinre cele mai mari companii de logistică şi transport din lume, au achiziţionat KLG Europe, tranzacţia incluzând şi divizia din România. Compania a înregistrat pe piaţa locală afaceri de 322 milioane de lei în 2021, în creştere cu 46% faţă de anul precedent, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial