ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Ciprian Otea, Misavan: Avem planuri de dezvoltare, sperăm să începem în cursul acestui an o investiţie majoră, o a doua etapă a depozitului de la Iaşi

16.03.2023, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Depozitul din Iaşi al companiei, deschis în 2022, are o suprafaţă de 5.000 mp, iar investiţia a ajuns la aproximativ 7 mil. euro, cu tot cu volumul de marfă ♦ În centrul logistic se consolidează marfa atât din producţia proprie, cât şi de la alţi furnizori.

Misavan, producător de bunuri pentru curăţenie din Iaşi, vrea să-şi dezvolte capacităţile logistice după ce anul trecut a inaugurat un depozit aflat în apropierea fabricii, pentru a-şi eficientiza activitatea.

„Avem planuri de dezvoltare, sperăm să începem în cursul acestui an o investiţie majoră, va fi o a doua etapă a depozitului de la Iaşi. Înainte de asta însă, vrem să consolidăm ceea ce există“, a spus Ciprian Otea, pro­prie­tarul companiei Misavan, la emisiunea online ZF Logistica Businessului.

La începutul anului 2022, Misavan a dat în funcţiune un depozit nou la Miroslava, construit pentru a face mai eficientă aprovizionarea spaţiilor de depozitare pe care deja le avea în ţară.

„Avem 12 depozite în ţară, în diferite zone – Suceava, Iaşi, Vaslui, Brăila, Constanţa, Bucureşti, Craiova, Braşov, Alba Iulia, Cluj-Napoca, Baia Mare şi Arad, şi era nevoie ca acestea să aibă o sursă unică de aprovizionare şi de o rezervă de stoc. În 2020 am luat decizia de a investi în această direcţie, iar doi ani mai târziu am început operaţiunile în noul centru logistic, care se află la distanţă de zece kilometri de fabrica Misavan. Vom muta acolo şi sediul companiei.“

Depozitul are o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi, iar investiţia a ajuns la aproximativ 7 milioane de euro, cu tot cu volumul de marfă. În depozit lucrează 14 oameni, în timp ce în partea de producţie sunt implicaţi aproximativ 50 de angajaţi. În centrul logistic se consolidează marfa atât din producţia proprie, cât şi de la alţi furnizori.

Construcţia depozitului a început în luna iulie a anului trecut, la un an după achiziţionarea terenului şi obţinerea tuturor autorizaţiilor, iar în luna mai 2022 investiţia a fost finalizată.

„Sunt aproape 23 de ani de la înfiinţarea companiei, iar în ultimii 13 ani am investit şi în producţia de detergenţi. Vindem majoritar branduri proprii, producţia proprie variind între 45% şi 65% din vânzările totale. Avem branduri dedicate unor sectoare specifice.“

Majoritatea clienţilor Misavan sunt persoane juridice care cumpără produsele pentru consumul propriu. Este vorba despre clienţi din HoReCa şi din office, dar nu numai.

„Avem 50 de dube cu care distribuim marfa, iar de anul trecut avem şi propria flotă de camioane cu care operăm între depozitele noastre. Avem prezenţă şi la export, dar ponderea este nesemnificativă deocamdată.“

După pandemie, pe anumite categorii de produse, precum dezinfectanţii, cererea a scăzut mult, a mai spus Ciprian Otea. Totuşi, Misavan a înregistrat în continuare creştere de la un la altul. În 2022, de pildă, avansul businessului a fost de două cifre faţă de 2021, când a raportat afaceri de 113 milioane de lei.

„Avem şi o platformă de e-commerce, dezvoltată după ce am văzut că oamenii care foloseau produsele noastre la serviciu şi le doreau şi pentru consumul propriu. Astfel, de pe site, produsele pot fi comandate şi livrate acasă. Online-ul nu are însă o pondere majoră în businessul nostru.“

Grupul Misavan, fondat în anul 2000 de antreprenorul Ciprian Otea, absolvent de Teologie, a distribuit iniţial produse de menaj către consumatorii care fac shopping în retail. Ulterior, cu echipa proprie de vânzări, cu flota proprie de distribuţie, compania a mers către alte segmente precum HoReCa, birouri, industrie şi sectorul medical. Astăzi, Misavan are acoperire naţională şi un portofoliu de peste 10.000 de clienţi, dintre care mare parte sunt clienţi instituţionali, companii care folosesc produsele de curăţenie.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial