ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. Ovidiu Tomoiagă, Termoexpress: Peste 60% din producţia noastră de tâmplărie ajunge în Franţa. Vrem să deschidem centre logistice la Paris şi pe Coasta de Azur

07.11.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Compania a început să facă livrările în străinătate cu flota proprie, dar deoarece nu sunt constante, a ales să lucreze ulterior cu transportatori specializaţi, companii din Cluj l „Între 8% şi 10% din valoarea tâmplăriei pe care o livrăm în Europa reprezintă costul transportului. Nu ne permitem să lăsăm această marjă să crească.“

Termoexpress, un producător de tâmplărie din judeţul Cluj, trimite la export circa 80% din producţie şi intenţionează să se ancoreze cu centre logistice în zonele de unde vin cele mai multe comenzi, din Franţa şi Italia.

„Peste 60% din ce producem ajunge în Franţa. Mai exportăm şi în Belgia, Germania şi Italia. În România, obiectivul nostru este să avem maximum 20%. De aceea, rămânem concentraţi pe zona rezidenţială din jurul Clujului“, a spus Ovidiu Tomoiagă, proprietarul Termoexpress, la emisiunea online ZF Logistica businessului.

Termoexpress are două fabrici lângă Cluj-Napoca - una de tâmplărie de aluminiu, cealaltă de tâmplărie PVC - şi un depozit din care face livrările atât pentru piaţa internă, cât şi pentru cea externă. Cea mai nouă fabrică a fost deschisă în vara acestui an, în urma unei investiţii de 400.000 de euro.

Pentru clienţii de pe piaţa locală, compania pune la dispoziţie şi echipe de montaj. Livrarea se face cu flota proprie direct pe şantier, unde se face montajul.

„Provocarea cea mai mare din punct de vedere logistic este la export, transportul de ferestre fiind unul specializat, care necesită foarte mare atenţie.“

Compania a început să facă livrările în străinătate cu flota proprie, dar deoarece nu sunt constante, a ales să lucreze ulterior cu transportatori specializaţi, companii din Cluj.

„Între 8% şi 10% din valoarea tâmplăriei pe care o livrăm în Europa reprezintă costul transportului. Nu ne permitem să lăsăm această marjă să crească.“ Ponderea este similară cu anul trecut, pentru că, deşi au crescut costurile de transport, au crescut şi preţurile produselor finite.

„Intenţionăm ca, în maximum doi ani, să deschidem centre logistice în zonele în care avem livrări permante. Este vorba despre regiunea Paris, sudul Franţei - pe Coasta de Azur, şi în nordul Italiei. Am analizat cu partenerii noştri din aceste ţări sub ce formă am putea face aceste centre. La momentul actual, ţinând cont de livrările pe care le avem, nu este necesar. Dar noi suntem într-o transformare şi vrem să creştem.“

Conform acestor planuri, Ovidiu Tomoiagă intenţionează să ducă Termoexpress la o cifră afaceri de 100 mil. euro în 10-15 ani. Acum firma se află la 3 milioane de euro.

„Suntem în jur de 50 de angajaţi momentan şi mai avem nevoie de oameni la fabrica de PVC, suntem în proces de recrutare.“

În acest moment, portofoliul companiei cuprinde ferestre, uşi culisante şi sisteme de umbrire din aluminiu, PVC, lemn sau mixte, uşi de garaj, diverse profile şi accesorii.

Ce a remarcat antreprenorul din experienţa colaborărilor cu alte ţări este că, spre deosebire de România, acolo interesul pentru reducerea impactului asupra mediului chiar este luat în considerare. „La noi, în România, pe partea de protecţie a mediului, nu am văzut o politică asumată din partea beneficiarilor, dar cred că va fi următorul pas.“

„Deocamdată este mai mult la nivel declarativ. Când vorbim cu partenerii noştri din Franţa, ni se spune uneori că sunt companii care nu vor să cumpere din România doar pentru că, în timpul transportului, poluăm cu camioanele noastre. Oamenii aceia chiar se gândesc la aceste aspecte.“

Compania Termoexpress a fost fondată în urmă cu aproximativ un deceniu. Ovidiu Tomoiagă a mai avut afaceri în domeniul imobiliar, apoi a trecut la construcţii, confruntându-se din plin cu provocările crizei din anii 2008-2009.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial