ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Radu Savopol, 5 to go: Avem în plan o investiţie între 500.000 şi 700.000 de euro pentru un depozit. Probabil îl vom face anul viitor

26.05.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Reţeaua de cafenele 5 to go numără astăzi peste 370 de unităţi, iar în primul trimestru din 2022 a generat vânzări duble faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Reţeaua de peste 370 de cafenele 5 to go s-ar putea extinde anul viitor cu un depozit care să acopere nevoile diviziei de import şi distribuţie de cafea şi produse adiacente.

„Astăzi suntem chiriaşi într-un depozit central în zona Otopeni, iar în ţară lucrăm cu şase parteneri specializaţi pe HoReCa şi distribuţie de cafea. Ne dorim să creştem depozitul central şi este posibil ca în viitor să facem şi o investiţie într-un depozit propriu, dar momentan încercăm să optimizăm cât mai mult costurile pe care le avem”, a spus Radu Savopol, cofondator al 5 to go, la emisiu­nea online ZF Logistica Businessului.

Compania de import şi distribuţie are în vedere comercializarea de cafea, pahare, siropuri şi alte produse adiacente businessului cu cafenele, alături de o reţea de service şi mentenanţă a espressoarelor.

Până anul trecut, achiziţiile se făceau prin intermediul unui alt importator, cu care 5 to go a avut un parteneriat vreme de cinci ani. Planul pentru dezvoltarea unui depozit propriu presupune o investiţie esti­mată să depăşească 500.000 de euro.

„Ar fi vorba despre o investiţie între 500.000 şi 700.000 de euro pentru un depozit care să ne satisfacă nevoile în următorii ani. Va fi tot în zona de centură a Capitalei, probabil vom face acest proiect anul viitor.” Reţeaua de cafenele 5 to go numără astăzi peste 370 de unităţi, iar în primul trimestru din 2022 a generat vânzări duble faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Fondatorii şi-au propus o expansiune agresivă, cu peste 200 de unităţi noi în acest an, ceea ce ar însemna ca la 1 martie 2023 lanţul să numere minimum 500 de cafenele.

De la începutul anului şi până acum deja au fost deschise 70 din cele 200 de unităţi prognozate.

„Totuşi, începutul războiului a blocat puţin activitatea de extindere în franciză pentru circa zece zile, a fost similar cu lockdownul din 2020. Noi ne extindem în franciză, dar operăm şi unităţi proprii. Am început dezvoltarea şi în străinătate, am deschis în Franţa, într-un parteneriat cu Donuterie. Urmează să deschidem locaţii şi în Budapesta şi Sofia anul acesta.”

Pe plan local, după ce a acoperit deja marile oraşe, 5 to go a început să se uite şi la oraşele mai mici, sub 100.000 şi chiar sub 50.000 de locuitori.

„Ne-am consolidat în reşedinţele de judeţ, credem că sunt oraşe care pot avea chiar şi 20-25 de cafenele, de la 10-11 cât au acum. Eşaloanele doi şi trei sunt acum foarte importante”, a mai spus Radu Savopol.

În Bucureşti, se regăsesc circa 200 din cele aproape 400 de cafenele 5 to go, iar cel mai vândut produs din meniu este caffe late, la un preţ de 6,5 lei.

„Noi suntem un lanţ de cafenele care vinde cafea proaspăt prăjită, avem un blend conceput special pentru noi, dar nu suntem cafenea de specialitate, nu vrem să jucăm în acest segment, mai ales că cele două merg foarte bine în paralel.”

Brandul 5 to go a fost lansat în 2015 în Piaţa Lahovari, lângă Teatrul Ţăndărică din Bucureşti, într-un spaţiu mic, un garaj de 13 metri pătraţi, unde fondatorii au deschis o cafenea care este şi astăzi funcţională.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial