ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Sergiu Iordache, DSV Road: Spaţiul Schengen ar ajuta transporturile, dar oricum trebuie să construim infrastructură

16.11.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

♦ Transportul feroviar pune dificultăţi atât de mari transporturilor, încât companiile din domeniu nici nu au posibilitatea de a traversa România pe calea ferată cu un container, ci preferă transportul rutier.

Cererea pentru transport inter­modal a crescut cu 30% în perioada ianuarie-octombrie 2022 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită eficienţei acestui tip de transport, dar şi pe fondul crizei de camioane şi de şoferi în Europa, potrivit datelor DSV Road, una dintre cele mai mari companii de transport de mărfuri din Europa.

„Există o cerere crescândă pentru transport intermodal atât din partea partenerilor mari, companii multina­ţio­nale, cu operaţiuni în România şi doresc această componentă de suste­nabilitate. Cresc de la o lună la alta. Pentru multe proiecte la care lucrăm apare tot mai des această cerere. Suntem tributari infrastructurii. Noi operăm liniile cu încărcare din vestul ţării. Până acolo ajungem pe roţi. Din păcate nu există un culoar organizat pentru transport spre vestul ţării într-un timp rezonabil. Colaborarea cu statul român şi transport feroviar tre­buie realizată. Transportul de persoa­ne e prioritar şi cel de marfă stă. Nu şina în sine este problema, ci modul de organizare“, a explicat Sergiu Ior­dache, managing director la DSV Road, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF şi Ele­ment Industrial.

Transportul intermodal este ales de companiile din România pentru disponibilitatea capacităţii stabile de transport, pentru costurile mai puţin fluctuante comparativ cu cele de trans­port rutier, pentru capacitatea utilă de încărcare mărită şi, în mod special, pentru impactul redus asupra mediu­lui înconjurător. Ca urmare, în 2022 transportul intermodal a trecut pe locul doi, după transportul de tip gru­paj, în topul celor mai vândute servicii de transport de către DSV Road.

„Noi folosim semiremorcile DSV care sunt proiectate pentru a fi uşor mutate pe tren. Acestea sunt urcate la Curtici şi sunt descărcate în Germania, după care din nou pe camion. Avem plecări de trei ori pe săptămână. Noi adunăm marfă din toată România pentru operaţiuni şi în general sunt exporturi, producţie din România şi pe care o trimitem spre Koln. Acum nu există transport pe feroviar în România, nu avem alternativă la camion în România. Nu avem clienţi care să dorească să tranziteze feroviar România“, a spus Sergiu Iordache.

De la Constanţa la Bucureşti există furnizori, se pot transporta containere, dar doar până în Capitală, iar mai departe merg tot pe camion.

Directorul DSV Road a explicat că intrarea în spaţiul Schengen ar facilita munca transportatorilor, dar fără noi investiţii în infrastructură nu va face o diferenţă semnificativă.

„Intrarea în Schengen ar fi foarte benefică atât pentru transportul rutier cât şi feroviar. Stăm şi pierdem foarte mult timp pentru trecerea frontierei, stăm zile întregi să intrăm în Ungaria. Pentru intermodal contează mult infrastructura pentru că nu există culoar feroviar care să permită transportul feroviar de la Constanţa. Cu două terminale intermodale, la Curtici şi Bucureşti nu se face transport. E nevoie ca trenurile să aibă un timp de tranzit rezonabil“, a spus Sergiu Iordache.

În România, cea mai intensă activitate este în nodul intermodal Curtici, judeţul Arad. Fiind o opţiune stabilă de transport, compania preconizează că soluţia de transport intermodal va fi una dintre cele mai cerute variante de transport de firmele din România, DSV Road estimând o creştere a cererii acestui tip de transport de cel puţin 20% în 2023.

Luând în calcul cererea tot mai mare pentru multiple servicii de transport, în 2022, DSV Road se aşteaptă la o creştere de 40% a business-ului comparativ cu anul trecut, estimând o cifră de afaceri de 70 milioane de euro.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial