ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. Sergiu Iordache, DSV Road: Tarifele de transport au urcat cu 20% în ultimul an

20.04.2023, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Costurile de transport rutier au urcat cu 20% în ultimul an, având în vedere inflaţia, dar şi scumpirile asigu­rărilor, motorinei sau creşterea sala­riilor şoferilor. „Tarifele au crescut oda­tă cu pre­ţul motorinei. Mai avem inflaţia, sala­riile şoferilor, asigurările, iar per total avem un plus de 20% an la an în 2023. Dacă în 2022 vedeam o creştere pu­ter­nică, anul acesta este una mai mică, mai ales având în vedere şi scă­derea volumelor din vestul Euro­pei“, a spus Sergiu Iordache, managing di­rec­tor la DSV Road, în cadrul emi­siunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF şi Element Industrial.

Transportul intermodal este ales de companiile din Româ­nia pentru dis­poni­bilitatea ca­pacităţii stabi­le de trans­port, pentru cos­turile mai puţin fluc­tuante comparativ cu ce­le de trans­port rutier, pen­tru ca­pa­citatea utilă de în­cărcare mă­rită şi, în mod special, pen­tru impactul re­dus asupra me­diului încon­jurător. Ca urma­re, în 2022 transportul inter­modal a trecut pe locul doi, după trans­portul de tip gru­paj, în topul celor mai vândute ser­vicii de transport de către DSV Road.

„Regiunile României la sud şi est de Carpaţi ar atrage mult mai multe investiţii şi creştere eco­nomică accele­rată dacă ar fi co­nec­tate prin infra­struc­tură mo­dernă. S-ar eco­no­misi ju­mă­tate din timp, cos­turile s-ar re­du­ce. În plus, la aceste probleme se adau­gă şi lipsa şofe­rilor. Dacă ar exista o in­frastructură fe­rovi­ară performantă, a­tunci multă marfă s-ar putea muta pe tren, iar camioanele pot fi transpor­tate şi într-un tren special“, a spus Sergiu Iordache.

DSV Road, una dintre cele mai mari companii de transport de mărfuri din Europa, estimează o creştere de peste 30% a cererii pentru transport de tip grupaj pe rute interne şi internaţionale şi servicii auxiliare acestuia, ceea ce va reprezenta aproximativ 55 de milioane de euro din întreaga afacere a companiei în 2023.

Transportul de tip grupaj este unul din cele mai căutate tipuri de transport, aducând peste 50% din business-ul DSV Road în România. În 2023, au crescut semnificativ atât cererea pentru acest tip de transport, cât şi cererea pentru cele 16 servicii adiacente acestui mod de transport de mărfuri, cu precădere pentru servicii de livrare fixă, lift şi liză, preavizare cu o zi înainte, livrare sau ridicare mărfuri la oră preferenţială, livrarea de mărfuri periculoase (ADR) şi asigurare cargo.

„Avem linii cu nordul Germaniei, cu Italia, lucrăm la o conexiune cu Franţa şi Spania. Conexiunea cu vestul României rămâne o provocare pentru că până în Vest trebuie să ajungem pe roţi, iar de acolo cu trenul. Pentru a ajunge în vestul ţării nu se pot realiza prognoze de timp suficient de exacte pentru a ajunge pe tren, motiv pentru care camioanele merg pe roţi până acolo după care marfa este transferată pe feroviar“, a spus directorul.

Creşterea cererii cu peste 30% pentru transportul de tip grupaj şi servicii adiacente este determinată şi de flexibilitatea mare oferită de transportul de tip grupaj, companiile putând importa sau exporta cantităţi flexibile de mărfuri, de la 10 kg până la 3.000 de kg.

Totodată, investiţia în digitalizare a contribuit la dezvoltarea business-ului de grupaj, DSV Road oferind companiilor posibilitatea să urmărească în timp real, prin opţiunea track and trace, unde se află mărfurile lor pe rutele dintre România şi alte ţări din Europa, prin aplicaţia myDSV. DSV Road continuă investiţia în această aplicaţie, în care de asemenea clienţii îşi pot planifica rutele şi pentru care îşi propune să fie folosită de peste 98% din clienţi până la finalul anului.

Cele mai transportate mărfuri în regim grupaj sunt produse din categoria fashion, componente auto, produse de nişă, produse electro-IT, dar şi alimentare şi alte mărfuri perisabile. Pentru că ajută companiile să optimizeze costurile de transport, grupajul este preferat de toate tipurile de firme, mici, medii şi corporate, indiferent de dimensiunea business-ului, din toate domeniile – printre care retail, ecommerce, IT&C şi automotive.

România este una dintre cele mai importante pieţe din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani. Astfel, pentru 2023, compania DSV Road se aşteaptă la o creştere a business-ului cu 10%, după ce anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în 2021, datorită creşterii numărului de clienţi şi a cererii pentru toate tipurile de transport, în special grupaj şi intermodal.

 


 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial