ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Gabriel Păstrăv, Micul Fermier: Am deschis noi pieţe, de la Rep. Moldova la Olanda. Livrăm totul din depozitul din Bucureşti

26.09.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Compania Golden Fish SRL, deţi­nută de Gabriel Constantin Păstrăv, care comercializează echipamente, piese de schimb si consumabile sub brandul Micul Fermier, mizează pe extinderea vânzărilor atât la nivelul Europei de Sud-Est cât şi în vest.

„Anul acesta a fost unul bun pen­tru pieţe noi. De la început de 2022 am deschis Rep. Moldova, Bulgaria, Serbia, Bosnia, Croaţia, Olanda, Mar­tinica, dar suntem la început de drum. În 2023 vrem să creştem pe aceste pieţe“, a spus Gabriel Păstrăv, în ca­drul emisiunii ZF Logistica Busi­nessului, un proiect ZF & Element Industrial.

Golden Fish SRL are o vechime în piaţă de peste 14 ani, iar până în prezent, a înregistrat peste 1,5 mil. echi­pamente vândute sub brandul Micul Fermier şi un rulaj de 200 de containere cu marfă pe an. „Strategia a vizat dezvoltarea gamei de produse. În ultimii doi ani am extins gama la 600 de produse. Am investit în teh­nologii noi şi chiar pe cele vechi le îmbunătăţim. Am dorit să le creştem eficienţa. Anul 2022 în primele şase luni a fost un an bun, dar din iulie s-a schimbat totul. am simţit consumato­rul final mult mai strâns la buzunar. Cumpără un produs nou doar dacă are cu adevărat nevoie de el, iar până atunci preferă să repare ce are. Au crescut vânzările de accesorii, dar scad produsele. Am început noi demersuri în această direcţie“, a spus fondatorul.

Compania are un depozit de circa 14.000 mp suprafaţă închiriată. „Este un spaţiu suficient pentru 3-5 ani de creştere. Ne-am mutat în zona de nord a Bucureştiului deoarece este cea mai bună pentru noi şi pentru par­teneri dar şi pentru cei 100 de angajaţi care locuiesc în zonă şi am eliminat timpul pierdut în trafic“. Următorul pas a fost acela de a deschide magazin propriu online.

„Din 2022 am desxhis şi magazinul propriu, dar este mai mult un site de prezentare al produselor, dar 99% din vânzări sunt realizate de parteneri - fie platforme online fie magazine fizice. Piaţa de online este în creştere şi ce vindem în online sunt produse diferite faţă de comerţul tradiţional. Sunt produse inovatoare. Sunt şi produse care au succes în online cum sunt sculele cu acumulatori. Piaţa aceasta este una la început, dar mergem către această direcţie pentru că sunt unelte mai uşor de utilizat, cu mentenanţă mai redusă şi sunt mai prietenoase cu mediul. Ar fi util un program rabla pentru unelte cu motoare în doi timp“, a spus Gabriel Păstrăv.

În portofoliul de produse se găsesc scule şi unelte pentru casă, fermă, grădină şi livadă, destinate gospodarilor şi fermierilor.  Câteva dintre cele mai vândute produse marca Micul Fermier sunt motopompele, pompele, sistemele pentru irigaţii si pompe de stropit, drujbe şi fierăstraie electrice, motocositori de umăr sau echipamente pentru sudură.

„Politica noastră a fost să avem stocuri de marfă şi acest lucru ne-a ajutat în această perioadă. nu am avut probleme cu întârzierile. avem peste 200 de furnizori din China, relaţii de peste 10 ani cu ei şi modul nostru de lucru ne-a ajutat să nu avem întârzieri. Am plecat de la 2.000-2.500 de dolari la 14.000 de dolari containerului şi asta s-a reflectat în preţul de retail. Au mai fost şi creşteri pentru materiile prime. Preţurile la fabrică au urcat cu 25-30% iar la unele produse costul cu transportul chiar au triplat preţul la raft. Ne-am dezvoltat mult gama de produse. Am venit cu 500 de noi produse în protofoliu şi implicit a crescut şi stocul“, a explicat fondatorul.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial