ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Liana Leriu, TonCorner: Cred că, pentru un antreprenor, necesitatea de a-şi creşte capacitatea de depozitare este un semn bun

23.06.2022, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Liana Leriu, o antreprenoare care a lucrat vreme de 15 ani în domeniul bricolajului, pentru companii precum Bricostore şi Leroy Merlin, a fondat propria afacere în urmă cu cinci ani, în domeniul distribuţiei de vopsele. Businessul TonCorner, distribuitor în România al Casei de Vopsea şi Tapet Ressource Peintures din Franţa, i-a adus anul trecut o cifră de afaceri de 200.000 de euro, rezultat pe care Liana Leriu speră să-l dubleze anul acesta.

„Am lucrat în bricolaj la Bricostore şi la Leroy Merlin, în departamentul de achiziţii. Cel mai mult mi-a plăcut când m-am ocupat de secţiunea de vopsea. Ca achizitor la Leroy Merlin, am călătorit foarte mult pentru a ve­dea alte modele de business“, a spus Liana Leriu la emisiunea online ZF Logistica Businessului.

Businessul TonCorner a pornit cu un magazin fizic, în zona Domenii din Bucureşti, iar în vara anului trecut s-a extins şi cu un magazin online, fapt care a impulsionat semnificativ vânzările.

„Vopseaua pleacă de la 15-16 lei pe metru pătrat, în cazul în care nu e nevoie de amorsă. Dacă adăugăm şi amorsa, preţul ajunge la 21 de lei pe metru pătrat. Anul trecut am ajuns la afaceri de 200.000 de euro. Lucrurile merg din ce în ce mai bine. Mă aştept ca rezultatul să se dubleze până la sfârşitul acestui an.”

Stocul iniţial de produse, cel cu care a început să funcţioneze TonCorner, valora 20.000 de euro, îşi aminteşte antreprenoarea, pentru ca astăzi valoarea stocului să fie de 40.000 de euro. Cum depozitarea s-a făcut până acum doar în magazin, Liana Leriu se gândeşte şi la un spaţiu dedicat pentru a stoca produsele.

„Probabil că într-o lună voi fi nevoită să închiriez un depozit, pentru că nu mai avem loc. Şi procesul de colorare a vopselei are nevoie de logistică, avem nevoie de spaţiu să realizăm produsele, avem 1.000 de culori disponibile. Ne trebuie de un depozit cât mai aproape de magazin. Nu am deocamdată nevoie de un spaţiu mare, va veni şi acel moment, cred că în doi ani. Cred însă că, pentru un antreprenor, necesitatea de a-şi creşte capacitatea de depozitare este un semn bun. Înseamnă că ai din ce să-l susţii.”

Până acum, investiţiile au ajuns la 150.000 de euro, iar planurile nu se opresc aici, deoarece Liana Leriu vrea să transforme TonCorner într-o reţea de magazine la nivel naţional. Ea estimează că va deschide primul magazin din provincie la Cluj-Napoca, în 2024.

„Planurile sunt de a deschide magazine. Din Cluj-Napoca avem foarte multe cereri şi avem arhitecţi şi designeri cu care colaborăm acolo.”

În ceea ce priveşte tendinţele în materie de vopsele şi amenajări, Liana Leriu spune că anul acesta cea mai căutată culoare este verde. Clienţii pot comanda online eşantioane de culori şi abia apoi se pot hotărî la culoarea pe care vor s-o comande. Produsele vin în cantităţi de la jumătate de litru la zece litri. Pentru proiectele mari, în general, precum un apartament întreg, reprezentanţii magazinului fac livrări la domiciliu. În plus, ei oferă şi consiliere atât în magazin, cât şi la domiciliul clienţilor.

„Românii sunt pasionaţi de design, caută surse de inspiraţie şi caută să re-creeze acasă ce văd pe Internet. Am reuşit să ajungem la clienţii noştri cel mai bine după ce am deschis magazinul online, anul trecut. Până atunci, lucram doar cu designeri şi arhitecţi. În România sunt foarte mulţi producători de vopsea, dar mai ales în domeniul şantierului. Eu mi-am propus să scot vopseaua din zona de şantier şi s-o duc în zona deco”, a mai spus Liana Leriu.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial