ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & ELI Parks. Remus Haţegan, director executiv la Promelek: Triplăm spaţiul de producţie şi depozitare

16.06.2023, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Distribuitorul de instalaţii şi echipamente electrice Promelek XXI din Cluj-Napoca, parte a grupului spaniol Elektra, a contractat un nou spaţiu de 1.800 mp pentru a muta producţia şi depozitarea companiei, având în vedere că se aşteaptă ca partea de producţie să crească în ponderea businessului.

„Suntem pregătiţi să facem un nou pas către dezvoltare – urmează să ne mutăm într-un spaţiu nou, mai mare, de 1.800 mp. Reprezintă o suprafaţă triplă faţă de cea actuală. Am dotat spaţiul cu bancuri de lucru complet noi, cu un plus de ergonomie. Am investit şi în echipamente speciale de automatizare – o maşină de pre­lucrat echipa­mente meta­lice – producţie automatizată pentru proces şi suntem interesaţi de noi sisteme de automatizare – este esenţială pentru un viitor eficient. Dezvoltăm şi echipa cu expertiză suplimentară“, a spus Remus Haţegan, director executiv şi acţionar la Promelek XXI, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF&ELI Parks. În prezent compania are două spaţii care deservesc logistic producţia. Spaţiul este închiriat de la o firmă de investiţii logistice. De asemenea, orice producţie are nevoie de spaţiu de depo­zitare.

„Anul trecut şi anul acesta producţia este de circa 10% din business, dar în creştere. Planul este ca în următorii trei ani să ajungem la 15% din cota de business, mai ales că ne propunem dezvoltare şi pe businessul tradiţional al companiei. Din punct de vedere al producţiei, lucrurile ar trebui să evolueze accelerat pentru noi. În următoarea lună vom fi pregătiţi să începem să mergem mai activ către piaţă şi să vedem rezultate suplimentare. Producţia pe care o derulăm acum este la un nivel constant şi în Q4 vedem o dezvoltare“, a spus executivul.

Promelek XXI a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri de aproximativ 200 mil. lei (40,5 mil. euro), în creştere cu 33% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri de circa 150 mil. lei (30,5 mil. euro).

„Estimăm că vom închide un prim semestru bun, cu o creştere de două cifre faţă de cele din 2022. Nu vom ajunge la nivelul propus, unul ambiţios, dar suntem mulţumiţi. Vânzările au mers bine în 2023 într-un mediu provocator, mai ales că piaţa arată special. Vorbim de un climat incert, cu un grad scăzut de predictibilitate şi observăm cicluri accelerate în dinamica pieţei – care este acum una polarizată. Se identifică mai uşor acum cei care câştigă cotă de piaţă şi cei care pierd din cotă. Apar o serie de elemente noi care compun climatul nou – situaţia geopolitică actuală, diferitele fonduri europene atrase, apetitul pentru dezvoltare aflat pe un trend ascendent dar în balanţă cu specificul pieţei“, a explicat directorul executiv.

Creşterea în 2022 a fost determinată atât de investiţiile realizate de companie în dezvoltarea echipei, cât şi de oportunităţile generate de situaţia geopolitică actuală, respectiv nevoia tot mai mare a clienţilor de a accesa soluţii de eficientizare energetică.

„Investim pe multe planuri. Am elaborat un program care vizează aproape toate liniile de business ale companiei. Noi avem o amprentă complexă, cu activitate comercială şi activităţi conexe – o divizie de automatizări clădiri – Building Management System (BMS). Avem divizia de energie verde – un element suplimentar faţă de activitatea comercială şi cea de producţie. Cel mai important pentru noi este cel legat de producţie – uzinăm şi echipăm tablouri de automatizare destinate sectorului industrial, alături de alte procese precum încărcare de software în aceste echipamente, testare pe standuri şi punere în funcţie la sediul clientului alături de conexiuni de sisteme pneumatice şi hidraulice. Vedem un potenţial de dezvoltare în această industrie“, a spus Remus Haţegan.

Promelek XXI şi-a început activitatea în 1996, în Cluj-Napoca, sub denumirea Promod, oferind soluţii complete pentru instalaţii electrice de joasă şi medie tensiune şi o gamă de servicii tehnico-comerciale şi logistice. Din anul 2011 Promod a devenit parte a grupului Elektra din Spania, unul dintre jucători importanţi pe piaţa internaţională de instalaţii şi echipamente electrice.

Promelek colaborează cu peste 2.000 de parteneri din toate zonele ţării, printre care vânzători specializaţi de electrice, instalatori şi grupuri de instalatori, precum şi marile lanţuri de magazine DIY, hyper şi supermarketuri din România: Leroy Merlin România, BricoDepot, Hornbach, Carrefour, Cora Hypermarché, Metro Cash&Carry, Selgros, Auchan, Emag, Altex etc.

Promelek XXI este deţinută în proporţie de 77,6% de grupul Elektra, în timp ce 19,4% este în proprietatea co-fondatorului companiei, Károly Nagy, iar 3% este deţinută de Remus Haţegan, directorul executiv al companiei.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial