♦ Cea mai mare creştere, de 35%, a fost în 2021 pe segmentul vehiculelor grele pentru transport.
Camionul a devenit treptat un instrument de marketing pentru industria transporturilor care se confruntă cu un deficit important de personal, iar printre cele mai importante argumente atunci când este angajat un şofer, este cât de nou şi de bine echipat este vehiculul pe care va lucra.
„Prima întrebare a celui care vine la cei care vin la recrutare este legată de ce fel de camion vor conduce - cât de nou este, ce model, ce echipare. Ergonomia locului de muncă este foarte importantă. Şoferul este foarte important într-un flux logistic şi toate sistemele de digitalizare care spun exact când să faci pauză, care pot preveni o eroare - care înseamnă amendă sau alte pierderi, factorul uman este mai puţin stresat“, a explicat Alexandru Cioc, directorul WSA Group, o companie de recrutare pentru companiile din transport.
Scumpirea motorinei dar şi inflaţia, pun din nou presiune pe piaţa camioanelor, după doi ani în care aceasta s-a confruntat cu efectele pandemiei dar şi criza microcipurilor. Pe de altă parte, nevoia de transport poate susţine investiţiile, mai ales în contextul inflaţiei. „Serviciile digitale ale Iveco sunt integrate şi au mai multe posibilităţi de personalizare. Un serviciu gratuit e cel de monitorizare a consumului de combustibil, a locaţiei şi stilului de condus dar şi oferă posibilitatea şoferului de a controla elemente din cabină direct de pe telefonul mobil, de a accesa asistenţa spre exemplu. Un alt pachet permite eficientizarea reparaţiilor, reducerea timpilor de service şi un altul pentru confort suplimentar pentru şoferi“, a spus Eugen Marinescu - service manager, IVECO România.
El explică faptul că printre cele mai mari probleme pentru şoferi sunt defecţiunile, deoarece rămân cu vehiculul imobilizat pe un drum de multe ori necunoscut.
„Un exemplu - un camion are o oprire neplanificată din cauza unei probleme tehnice. Transportatorul are atunci o mare problemă - trebuie să rezolve repede, cât costă şi ce se întâmplă cu şoferul în acel timp. Monitorizarea oferă o predictibilitate şi transformă oprirea neplanificată într-una planificată deoarece avertizează sistemul că există riscul unei defecţiuni. Timpul de staţionare în service se reduce în medie cu 20% deoarece cu ajutorul sistemului service-ul ştie ce problemă are camionul înainte ca acesta să sosească“, a spus Eugen Marinescu.
Cea mai mare creştere a fost pe segmentul vehiculelor grele pentru transport internaţional - capetele tractor. Acest segment a urcat cu 35% anul trecut. Aceasta este legată de cererea de transport de mărfuri, legată la rândul ei de creşterea consumului.
Problema componentelor electronice a fost resimţită la nivel global, iar jucătorii din piaţa camioanelor au mizat pe stocuri pentru a gestiona situaţia şi pentru a reduce termenul de livrare al camioanelor.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE