ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF şi Element Industrial. Camionul devine unealtă de marketing pentru a atrage şoferi pentru companiile de transport

06.09.2022, 00:07 Autor: Bogdan Alecu

Cea mai mare creştere, de 35%, a fost în 2021 pe segmentul vehiculelor grele pentru transport.

Camionul a devenit treptat un in­stru­ment de marketing pentru indus­tria transporturilor care se confruntă cu un deficit important de personal, iar printre cele mai importante argumen­te atunci când este angajat un şofer, este cât de nou şi de bine echipat este vehiculul pe care va lucra.

„Prima întrebare a celui care vine la cei care vin la recrutare este legată de ce fel de camion vor conduce - cât de nou este, ce model, ce echipare. Er­gonomia locului de muncă este foarte importantă. Şoferul este foarte impor­tant într-un flux logistic şi toate siste­mele de digitalizare care spun exact când să faci pauză, care pot preveni o eroare - care înseamnă amendă sau alte pierderi, factorul uman este mai puţin stresat“, a explicat Alexandru Cioc, directorul WSA Group, o com­panie de recrutare pentru companiile din transport.

Scumpirea motorinei dar şi infla­ţia, pun din nou presiune pe piaţa ca­mioanelor, după doi ani în care aceas­ta s-a confruntat cu efectele pande­miei dar şi criza microcipurilor. Pe de altă parte, nevoia de transport poate sus­ţine investiţiile, mai ales în con­textul inflaţiei. „Serviciile digitale ale Iveco sunt integrate şi au mai multe posibili­tăţi de personalizare. Un ser­viciu gra­tuit e cel de monitorizare a consumu­lui de combustibil, a locaţiei şi stilului de condus dar şi oferă posi­bilitatea şoferului de a controla ele­mente din cabină direct de pe telefo­nul mobil, de a accesa asistenţa spre exemplu. Un alt pachet permite efi­cien­tizarea repara­ţii­lor, reducerea timpilor de service şi un altul pentru confort suplimentar pentru şoferi“, a spus Eugen Marinescu - service manager, IVECO România.

El explică faptul că printre cele mai mari probleme pentru şoferi sunt defecţiunile, deoarece rămân cu ve­hiculul imobilizat pe un drum de multe ori necunoscut.

„Un exemplu - un camion are o oprire neplanificată din cauza unei probleme tehnice. Transportatorul are atunci o mare problemă - trebuie să re­­zolve repede, cât costă şi ce se în­tâm­plă cu şoferul în acel timp. Mo­nito­rizarea oferă o predictibilitate şi trans­formă oprirea neplanificată într-una planificată deoarece avertizează siste­mul că există riscul unei defecţi­uni. Tim­­pul de staţionare în service se reduce în medie cu 20% deoarece cu ajutorul sistemului service-ul ştie ce problemă are camionul înainte ca acesta să sosească“, a spus Eugen Marinescu.

Cea mai mare creştere a fost pe segmentul vehiculelor grele pentru transport internaţional - capetele trac­tor. Acest segment a urcat cu 35% anul trecut. Aceasta este legată de ce­rerea de transport de mărfuri, legată la rândul ei de creşterea consumului.

Problema componentelor electro­nice a fost resimţită la nivel global, iar jucătorii din piaţa camioanelor au mizat pe stocuri pentru a gestiona situaţia şi pentru a reduce termenul de livrare al camioanelor.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial