ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF şi Element Industrial. Ion Şoloman, Kalapod şi Best Market: A te dezvolta regional ţine de logistica de a livra cât mai repede şi mai sigur marfa

12.10.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Kalapod este unul dintre cei mai noi chiriaşi ai proiectului industrial Eli Park 1 din Buftea, dezvoltat de Element Industrial, închiriind acolo o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi, pe care o ocupă începând din august.

Un depozit adecvat este un atu pentru o companie care vrea să se dezvolte şi oferă avantaje în nego­cie­rea contractelor cu fur­ni­zorii, este concluzia la care a ajuns Ion Şoloman, directorul general al re­tailerului online de încălţăminte Kalapod şi al reţelei de magazine Best Market.

„Primul lucru pe care îl recomand celor care caută un spaţiu logistic este să apeleze la o agenţie imobiliară. Spaţii mici, sub 1.000 de metri, sunt foarte puţine. Pentru noi, care am vrut mai mult de 1.000 de metri pătraţi, a fost mai uşor. Dacă ai un depozit potrivit, ai o anumită autonomie şi viteză în a livra. Cresc costurile, dar poate să fie şi un avantaj, pentru că poţi face o negociere mai bună cu furnizorii care sunt dispuşi să aducă marfă pe platforma ta“, a spus Ion Şoloman la emisiunea online ZF Logistica Businessului, un proiect realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Element Industrial.

Kalapod este unul dintre cei mai noi chiriaşi ai proiectului industrial Eli Park 1 din Buftea, dezvoltat de Element Industrial, închiriind acolo o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi, pe care o ocupă începând din august.

„La începutul afacerii, am pornit cu un depozit angro, apoi am crezut că dacă ne mutăm într-un depozit de 300 de metri pătraţi, este foarte mult. După mutări succesive, am ajuns la 5.000 de metri pătraţi. Din start s-a pus problema de a avea un depozit, nu există altă variantă.“

La un moment dat, antreprenorul a cochetat şi cu ideea unui depozit propriu, având, de altfel, terenul necesar lângă Bucureşti. A constatat însă că efortul ar fi mult prea mare pentru o investiţie proprie, aşa că a preferat să rămână chiriaş şi să se focuseze pe business şi pe relaţia cu clienţii.

„Spaţiul este împărţit 60% pentru Kalapod, 40% pentru Best Market. Avem un stoc de circa 600.000 de perechi de încălţăminte şi accesorii, putând ajunge la aproape 1 milion de perechi, necesarul nostru pentru un an întreg. Pentru Kalapod, avem un mezanin de 3.000 de metri pătraţi cu două etaje. Montajul rafturilor a durat circa 30 de zile, iar mutarea efectivă a celor peste 500.000 de produse şi accesorii a durat opt zile până la prima livrare către clienţi.“

Businessul Kalapod a luat naştere în urmă cu şapte ani, activând iniţial ca furnizor angro de încălţăminte pentru site-urile de la acea vreme. Ulterior, familia Şoloman a luat decizia de a accesa direct piaţa de online şi a ajuns să livreze în prezent aproape un milion de perechi de încălţăminte pe an în cinci ţări.

În ceea ce priveşte Best Market, reţeaua numără 14 supermarketuri distribuite în Dâmboviţa şi în Bucureşti şi un magazin online cu produse alimentare. Următorul magazin va fi deschis în cursul lunii octombrie.

„Încălţăminte livrăm în România, Bulgaria, Ungaria, Grecia şi Slovacia. În perioada următoare, vom accesa şi alte ţări. A te dezvolta regional ţine de logistica de a livra cât mai repede şi mai sigur marfa.“

Preţul mediu al unei perechi de încălţăminte de pe site-ul Kalapod este de 10 euro, iar valoarea medie a unei comenzi este de minimum 20 de euro. Furnizorii sunt exclusiv din Europa, iar Ion Şoloman spune că, deşi a încercat să lucreze şi cu producători locali, aceştia nu pot asigura necesarul de încălţăminte.

„Noi livrăm pe zi minimum 3.000 de perechi de încălţăminte. Nu există fabrică sau producător în România de produse sintetice care să livreze această cantitate. Produsele din piele nu sunt nişa noastră.“

Pentru Kalapod, anul 2020 a fost unul profitabil, pentru că, spune an-treprenorul, foarte mulţi oameni şi-au învins temerile legate de comenzile online, siguranţa coletului sau a plăţii. În plus, mulţi retaileri offline au avut o perioadă foarte lungă în care au fost închişi. Au apărut însă provocări de aprovizionare, iar logistica a fost pusă la mari încercări.

„Mă gândesc serios să deschid şi în altă parte un hub, dar în momentul acesta România rămâne singurul nostru hub. Avem circa 300 de angajaţi în cele două companii. În depozit lucrează permanent sau în schimburi circa 80 de oameni.“

Pentru 2021, Ion Şoloman estimează o creştere a cifrei de afaceri înregistrate de Kalapod, după ce anul trecut a obţinut un rezultat de 42 de milioane de lei.

„În următorii cinci ani, cred că o să dublăm cifra de afaceri şi traficul de pe site. Îmi propun să fim în top 1.000 de site-uri ca trafic în toate ţările în care activăm“, a mai spus Ion Şoloman.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial