ZF Real Estate

ZF Real Estate by Storia.ro. Florin Marin, cofondator, Domeniile Săftica: „Cred că numărul de locaţii de evenimente din jurul Bucureştiului s-a dublat după pandemie. Oferta este în creştere, iar cererea este în scădere ca urmare a contextului actual“

29.11.2023, 00:06 Autor: Ioana Matei

Într-o perioadă marcată de transformări rapide şi schimbări economice, sectorul evenimentelor din zona Bucureşti-Ilfov a devenit o sursă de interes intens pentru investitori şi antreprenori Investiţiile în această industrie au dus la o dublare a numărului de astfel de spaţii, după cum observă Florin Marin, cofondator, Domeniile Săftica, ce bifează o istorie de 30 de ani pe acest segment.

„Acest domeniu e­fer­ves­cent a atras foarte multe investiţii în ultima perioadă, mai ales în zona Bucureşti-Ilfov, dar şi în toa­tă ţara, foarte multe compa­nii, foarte mulţi oameni care au făcut bani din alte dome­nii au in­vestit şi au dezvoltat fie doar saloane de eveni­men­te, fie un complex întreg cu hotel, cu alte facilităţi. Oferta este în creş­tere, iar cererea este în scădere şi ca urmare a crizei care se anunţă, atât economice, cât şi a con­textului cu răz­boaiele, cu perspectivele în care lumea este mai reticentă când vine vor­ba de organiza­rea de evenimente. În ciu­da pandemiei, oa­menii s-au gândit că totuşi va fi nevoie de evenimente şi au investit în astfel de spaţii“, a spus Florin Marin, cofon­dator al Domeniilor Săftica, în cea mai recentă ediţie a ZF Real Estate by Storia.ro.

„A crescut concurenţa, iar întrebarea noas­tră, a celor vechi din domeniu, este cât va mai creşte, pentru că este un miraj – se vehicula după pandemie că oa­menii vor face evenimente de vineri până duminică. Cred că numărul de locaţii de evenimente din jurul Bucureştiu­lui s-a dublat după pandemie, dar nu am o cifră exactă“, a completat el.

Domeniile Săftica se întind pe 30.000 de metri pătraţi în apropiere de DN1, la 5km distanţă de Aeroportul Otopeni şi reprezintă un complex ce include mai multe facilităţi, printre care un hotel cu 24 de camere, două saloane de evenimente, piscină şi restaurant. „Istoria locului pleacă din 1965; după anii ’90 a intrat într-un proces de modernizare, atunci când tatăl meu a cumpărat complexul. Au urmat 30 de ani în care am crescut pas cu pas şi în 2023 am reuşit să dezvoltăm un complex cu multe facilităţi integrate, astfel încât oamenii care au nevoie de evenimente private sau evenimente corporate să găsească totul în acelaşi loc.“

Anul 2022 a fost cel mai bun pentru acest business, având în vedere că s-au cumulat şi evenimentele din 2021, drept urmare a existat un grad mai mare de ocupare, iar pentru anul 2023, speranţele proprietarilor sunt să finalizeze cu o cifră de afaceri similare. „În 2022 am avut o cifră de afaceri de 2,3 milioane de euro şi în 2023 probabil tot pe aici vom fi, neluând în calcul inflaţia, ne-am menţinut.“

Este criză pe piaţa evenimentelor?

„Şi noi vorbim despre criză. Chiar am am trăit şi criza sau post-criza după 2008, iar în domeniul nostru, criza vine un pic mai târziu. Revenind la pandemie, a fost un şoc, pentru că în 2019 toată economia şi toată lumea mergea cu motoarele turate, 2020 a fost un an foarte dificil, drept dovadă, nu mulţi au au rezistat. Am reuşit să fructificăm această perioadă şi să o folosim pentru a regândi business-ul, a extinde direcţii noi, a moderniza, după care am cules fructele efortului în 2022, care a fost cel mai bun an pentru noi, chiar şi comparativ cu anul 2019.“

În ceea ce îi priveşte pe ei, Florin Marin spune că sunt în creştere, mai cu seamă pentru că au trecut printr-un proces de rebranding, în care au reunit toate afacerile lor sub brandul Domeniile Săftica: „Astfel, noi suntem în creştere, dar la nivel macro lucrurile sunt în scădere şi din cauza perspectivei de criză economică, atunci când toată lumea şi în special companiile reduc bugetele, acest lucru se vede şi în această piaţă“.

Nunţile, unul dintre principalele evenimente private care atrage investitori în zona de evenimente, sunt de asemenea pe un trend de scădere, atât în ceea ce priveşte numărul lor, cât şi numărul de participanţi la un eveniment: „Există o uşoară scădere şi a numărului de evenimente, dar o scădere pe care nu mulţi investitori care au venit în domeniul acesta nu au conştientizat-o este scăderea numărului de invitaţi la un eveniment, care influenţează cifra de afaceri“.

În ceea ce priveşte planurile lor de dezvoltare, Florin Marin spune că în masterplanul lor pentru următorii cinci ani au un plan să construiască încă o sală, în care să se axeze pe petreceri de copii, având în vedere dezvoltarea zonei. De asemenea, şi-au propus şi să dezvolte o cramă şi o mică podgorie „care să completeze şi să susţină şi brandul Domeniile Săftica“.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Storia