• Leu / EUR4.9429
  • Leu / GBP5.8083
  • Leu / USD4.6098
ZF Vinul Românesc

Vinurile româneşti din soiuri autohtone au ajuns la New York. Ce urmează?

16 dec 2021

Vinul este o băutură pe care o descoperi în timp. Este o licoare cu poveste şi cu o istorie de mii de ani, care se dezvăluie celui care e dispus să asculte şi să deguste. Şi chiar şi acelui norocos ea i se arată în toată plenitudinea sa, treptat.

Vestea bună este că în România sunt tot mai mulţi astfel de norocoşi, deschişi şi curioşi să încerce diverse soiuri de vin, inclusiv autohtone.

O altă veste bună este aceea că România e unul dintre cei mai mari producători de vin din lume şi totodată unul dintre cei mai vechi. Face parte din ceea ce se numeşte lumea foarte veche a vinului, alături de Georgia sau Bulgaria. Spre comparaţie, Franţa sau Italia sunt lumea veche, iar Chile ori Australia, lumea nouă.

Cu toate acestea, licorile din oricare dintre aceste ţări menţio­nate anterior au un renume mondial, pe când România nu este cunoscută ca un mare producător de vin în Europa (locul 6) şi în lume (locul 11 sau 12, în funcţie de an). Mulţi sunt străini de vinul autohton, ba chiar se întreabă „produce România vin?“. Sau, mai mult, „produce România vin bun?“.

Pentru ei toţi, dar şi pentru românii care încă nu au încercat multe sortimente din licorile lui Bacchus realizate pe plan local – şi nu sunt puţine, ba chiar sunt peste 1.000 de etichete – propunem să deschidem împreună un vin românesc! Iar după aceea, cu un pahar de vin lângă, vă invităm să citiţi mai departe despre această piaţă şi despre potenţialul ei, pentru a-i savura povestea.

România are toate ingredien­tele necesare pentru a reuşi să transforme vinul în brand de ţară. Trebuie doar să-i spunem povestea peste tot prin lume.

Un prim pas în acest sens a avut loc la New York unde, printr-o iniţiativă a Carrefour România, în parteneriat cu The Iconic Estate, parte din Alexandrion Group şi cu Marinela Ardelean, critic internaţional de vin, au fost prezentate vinuri româneşti, majoritatea din soiuri autohtone, unui public de peste 40 de persoane. Loc de dezvoltare există încă, aşa că alte iniţiative vor urma.

Parteneri: