Ziarul de Duminică

CARTEA IN 100 DE CUVINTE - SELECTIA Z.D.

CARTEA IN 100 DE CUVINTE - SELECTIA Z.D.
18.07.2008, 19:29 24

Daniel Mafteiu - Mic tratat de management culinar. Editura Polirom
"Cartea lui Daniel Mafteiu face parte din categoria amuzanta a falselor tratate. O extraterestra de 30 de ani, cu MBA la Paris, incearca sa-si initieze egalele, in maniera sistematica, in tainele managementului culinar. Luand in raspar jargonul stiintific, li se explica know-how-ul necesar fierberii unui ou sau, de pilda, modul cum poate fi recunoscuta bucataria intr-un apartament: este incaperea cu multe electrocasnice si fara WC. Extraterestrele nu sunt altceva decat superfemeile manager de la multinationale, pentru care ciorbitele sunt la fel de misterioase ca supa primordiala." (Dan Lungu)

Horia Badescu - Memoria fiintei. Editura Junimea
Subintitulat Poezia si sacrul, volumul nu este doar o incercare de hermeneutica asupra raporturilor dintre cele doua entitati, asa cum insusi autorul marturiseste, ci si o profesiune de credinta, rodul propriei sale lamuriri si deveniri intru Fiinta, prin fiinta poeziei. In prefata lucrarii, poetul si filosoful francez Michel Camus defineste astfel, nuantat si exact, eseul: "Memoria fiintei este un tratat riguros structurat si o meditatie asupra vederii si privirii, asupra infinitului izvor al uneia si al celeilalte, asupra dublei lor transcendente, asupra privirii si asupra esentei inminunarii sale. O opera profetica, de citit si de meditat..."

Gilbert Adair - O carte inchisa. Editura Trei
Un scriitor ramas fara vedere isi "cumpara" o pereche de ochi - un tanar londonez despre care nu stie mare lucru si care are misiunea de a-i descrie lumea din jur, asa cum o percepe, astfel incat acesta sa-si poata scrie ultima lui carte. Numai ca intrarea misterioasei calauze va avea consecinte greu de banuit. Gilbert Adair este scriitor, jurnalist si critic de film. Printre romanele sale se numara si Visatorii (tradus la aceeasi editura anul trecut), carte devenita celebra dupa ce a fost ecranizata de Bertolucci in 2003. Traducere din limba engleza si prefata de Andreea Rasuceanu.

Romano Battaglia - O inima curata. Editura RAO
"Trebuie sa ai inima curata - scrie prefatatorul - ca jurnalul sa sune cu accentul corect de candoare si parfum, si tocmai ca sa ajunga la acea conditie de curatenie ce se bucura de experienta singuratatii si reculegerii." Intr-o manastire izolata, batranul parinte La Salle, dupa ce petrecuse ani intregi prada pacatului intre alcool si femei, traieste intr-o atmosfera de sfintenie. Cu umilinta si cu credinta, isi povesteste istoria, invatandu-ne sa privim in noi "cu o inima curata". Romano Battaglia este un jurnalist si scriitor italian multipremiat, autor al unor romane, carti de poezii si carti pentru copii. Traducere de Marina Loghin. Cuvant inainte de Mario Luzi.

Gregor von Rezzori - Memoriile unui antisemit. Editura Humanitas Fiction
Ultim vlastar al unei familii de aristocrati din vechiul Imperiu Austro-Ungar, Gregor, personajul-narator, prototip al intelectualului cosmopolit interbelic, se naste in Bucovina, se maturizeaza la Bucuresti, isi face studiile la Viena, calatoreste prin Germania zguduita de prefaceri dramatice si rememoreaza toate aceste capitole ale paradoxalului sau bildungsroman in Italia postbelica. Primul volet al tripticului dedicat de Gregor von Rezzori istoriei personale. Clasic al literaturii moderne de limba germana, Gregor von Rezzori a fost distins cu numeroase premii literare. Traducere din limba germana de Catrinel Plesu.

Mircea A. Diaconu - Cui i-e frica de Emil Cioran? Editura Cartea Romaneasca
Un nou volum semnat de Mircea A. Diaconu, "probabil cel mai serios istoric literar aparut in Romania dupa 1990" (Mircea Iorgulescu). Obiectul studiului sau este Cioran, ganditorul atipic bulversat si, in egala masura, consacrat de ceea ce el numeste cosmarul parizian. "Filozofia" cioraniana este citita printr-o grila pe care exegetul o deduce din fertila corespondenta purtata de expatriat cu "cei de acasa". Nu despre un Cioran tragic e vorba in aceste pagini, ci despre un Cioran sceptic, melancolic, umorist. Recursul sistematic la ironie pune sub semnul intrebarii mult discutatul nihilism cioranian.



Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO