Business Construct

"A dispărut cumpărătorul de 1.000 de euro pentru o baie, acum îl avem pe cel de 10.000 de euro"

"A dispărut cumpărătorul de 1.000 de euro pentru o baie, acum îl avem pe cel de 10.000 de euro"
27.08.2010, 16:48 43

Unul dintre cele mai puternice efecte pe care le-a avut crizaasupra pieţei construcţiilor în 2009 a fost polarizarea vânzărilorîntre segmentul mediu şi cel de lux, mai ales în sectorulamenajărilor interioare, unde se fac cele mai dese achiziţii demateriale. Situaţia a continuat şi chiar s-a acutizat în primulsemestru al acestui an, iar principalii jucători din sectorul deamenajări au fost nevoiţi să-şi schimbe strategia de vânzare şi săpromoveze mai mult produsele de lux.
Mulţi distribuitori de obiecte sanitare sau plăci ceramice aupierdut clienţii din clasa medie, pentru că odată cu acutizareacrizei aceştia nu au mai investit în achiziţia de materiale deconstrucţii, chiar dacă aveau bani, fiind mai precauţi. "A dispărutcumpărătorul de 1.000 de euro pentru o baie, acum îl avem pe cel de10.000 de euro", afirmă companiile de profil. Cu toate acestea,vânzările de produse de lux nu pot aduce revenirea pieţei, pentrucă de obicei acest segment are o pondere de maximum 15-20% dinpiaţă.
Business Construct va prezenta pe larg în ediţia curentă acestfenomen, mai ales după ce branduri de lux din industriaamenajărilor interioare au decis chiar să se extindă pe piaţalocală anul acesta, în timp ce unii distribuitori şi-au redusdrastic activitatea.
Pe de altă parte, cel mai afectat segment în prima jumătate aanului a continuat să fie industria cimentului, precum şi pieţelede zidărie şi materiale prefabricate din beton, care au suferit dinlipsa investiţiilor în infrastructură şi în pro­iecte imobiliarenoi. Consumul de ciment, unul dintre cei mai importanţi indicatoriai pieţei construcţiilor, a scăzut în medie cu 20% în primulsemestru faţă de perioada similară a anului precedent, iaresti­mările de revenire pe plus au fost împinse până în 2012,evoluţia vânzărilor în anul următor fiind în continuarenesigură.
O dovadă a faptului că estimările companiilor de construcţii suntîn continuare pesimiste este ritmul lent cu care statul deruleazăinvestiţiile în infrastructură şi felul în care se deruleazăabsorbţia de fonduri europene. Spre exemplu, MinisterulTransporturilor are în construcţie în prezent 313 km de autostradăgata doar la un sfert, în timp ce absorbţia fondurilor europeneeste de doar 1,87%.

Citiţi aici toate articoleledin Business Construct

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO