Special

Publicitarii: Presa de bună calitate este acum în pericol! Cum comentati?

Publicitarii: Presa de bună calitate este acum în pericol! Cum comentati?

Autor: Alexandru Matei

19.10.2011, 18:02 3064

Despre publicitatea online

►Presa de bună calitate este acum în pericol. "Există această temere: Credeţi că vom mai fi aici în următorii doi-trei ani? Eu le-am zis că au două tăişuri - materialele de calitate şi evoluţia tehnologiei, care nu poate fi controloată, dar de care poate puteţi beneficia", a răspuns Octavian Popescu, COO Lowe Group, întrebat despre soluţiile presei pentru a supravieţui în aceste timpuri.

Piaţa publicităţii online ar putea ajunge în acest an la 20 de milioane de euro


Vicepreşedintele eMag Radu Apostolescu

►"Ne aşteptăm ca în cinci ani să avem afaceri de un miliard de euro, dar nu numai în România, ci şi pe alte pieţe", a declarat vicepreşedintele eMag Radu Apostolescu, în cadrul forumului ZF Digital 11, organizat de Ziarul Financiar.

►Printre planurile eMag anunţate de vicepreşedintele companiei Radu Apostolescu se numără extinderea vânzărilor şi pe segmentul vestimentar. "Vrem să vindem şi haine, suntem în discuţii, analizăm", a spus Apostolescu. "Problema nu este la noi, este la a găsi un partener care să facă faţă la livrări mari.

►"Doar prezenţa fizică a unui showroom ne-a adus o creştere a vânzărilor", a declarat Radu Apostolescu."Foarte mulţi clienţi veneau la noi, deşi le ziceam că le ducem produsul la uşă. Aşa a apărut ideea showroom-urilor. Cei care vin în showroom-uri vin direct ca să cumpere, nu să se uite ca în magazine".

►"Băncile că au întârziat dezvoltarea infrastructurii pentru plăţile online". "Nimeni nu a făcut nimic pentru plata cu cardul. Băncile ar fi trebuit să acţioneze în acest sens. Până nu demult trebuia să completezi multe formulare pentru a putea plăti cu cardul", a declarat Apostolescu.


14:45 Speaker: Valentin Tomşa, director general al SAP România

►"Sistemul de învăţământ este total rupt de realitate", a declarat astăzi Valentin Tomşa, director general al SAP România, în cadrul forumului ZF Digital 11, organizat de Ziarul Financiar. "Companiile iau absolventul din facultate şi trebuie să o ia de la zero cu acesta pentru a-l aşeza pe alte baze", a completat Valentin Tomşa. "Sistemul de învăţământ încă îi învaţă pe studenţi programarea limbaje ca Pascal sau Borland".

►În momentul de faţă, ca urmare a crizei, sectorul public este obligat să reacţioneze mai repede decât cel privat. Din păcate, la noi reacţia este mai scăzută. Acţionează mai mult în zona de tăieri decât să aibă reacţii active", a declarat Valentin Tomşa. "Firmele fac paşi serioşi căter implementarea de sisteme ERP (Enterprise Solution Planning) şi consideră aceste sisteme ca fiind fundamentale pentru buna planificare a resurselor", spune Valentin Tomşa.


13:20 Speaker: Călin Fusu, CEO Neogen

►Prin achiziţia site-ului CeeVee.com, Neogen îşi propune să îşi lanseze site-ul de joburi BestJobs.ro pe pieţele internaţionale, a declarat astăzi Călin Fusu, CEO al Neogen, prezent la forumul ZF Digital 11, organizat de Ziarul Financiar. "Pe piaţa de joburi nu aş investi în România. Încercăm să facem un BestJobs internaţional prin achiziţia CeeVee.com", a spus Fusu.

►Piaţa site-urilor de reduceri online a avut o evoluţie foarte puternică în acest an, aceasta ajungând în doar un an la câteva milioane de euro, este de părere Călin Fusu. "Până acum un an existau doar câteva site-uril şi, dacă utilizatorii nu aveau în trecut încredere să cumpere cu cardul, acum, mânaţi de reduceri, românii îşi spun 'fie ce-o fi', considerând că sunt oferte prea bune pentru a fi ratate", a spus şeful Neogen. "Iar dacă a făcut pasul o dată, îl va face încă o dată".

►"Acum comercianţii vin spre noi pentru că noi le promitem clienţi noi", a declarat Călin Fusu. Comercianţii "nu au nimic de pierdut pentru că au publicitate gratuită. Tot ce trebuie firma să facă este să investească în această ofertă", a mai spus şeful Neogen.


12:45 Speaker: Dan Vîrtopeanu, Mobile Marketer şi fondatorul Vox Line Communications

►Piaţa site-urilor de reduceri online a avut o evoluţie foarte puternică în acest an, aceasta ajungând în doar un an la câteva milioane de euro, este de părere Călin Fusu, CEO al Neogen, prezent la forumul ZF Digital 11, organizat de Ziarul Financiar.

"Până acum un an existau doar câteva site-uril şi, dacă utilizatorii nu aveau în trecut încredere să cumpere cu cardul, acum, mânaţi de reduceri, românii îşi spun 'fie ce-o fi', considerând că sunt oferte prea bune pentru a fi ratate", a spus şeful Neogen. "Iar dacă a făcut pasul o dată, îl va face încă o dată".

►"Numărul de smartphone-uri din România se ridică la 2-2,5 milioane de unităţi", a declarat Dan Vîrtopeanu, mobile marketer, în cadrul forumului ZF Digital 11, organizat de Ziarul Financiar. "Experienţa mi-a arătat că din toate aplicaţiile descărcate, majoritatea utilizatorilor de smartphone-uri nu folosesc decât maxim şapte aplicaţii", a spus el.

►Piaţa de publicitate seamănă cu ce se întâmplă în online, dar piaţa este mică comparativ cu regiunea", consideră Dan Vîrtopeanu. Conform acestuia, piaţa de mobile marketing se ridică la 6-7 milioane de euro, grosul banilor ducându-se în campanii prin SMS-uri. SMS-urile au avantajul că merg pe orice telefon, fiind mai uşoară ajungerea la oameni. Din acest motiv publicitarii s-au ferit să treacă de faza de SMS.


12:15 Speaker:Dan Lupu, director Intel Capital

►"Avem bani de investit în orice moment", a declarat Dan Lupu, director Intel Capital, în cadrul forumului ZF Digital 11, organizat de Ziarul Financiar. Din 1991 până în prezent, compania de investiţii care face parte din Intel, a investit peste 10 miliarde de dolari în companii. "În România analizăm mai multe de 20 de dosare de investiţii pe an. În regiune ne uităm la 150-200 de tranzacţii pe an.

►"Piaţa de outsourcing s-a dezvoltat mult prea mult în România", este de părere Dan Lupu. Aceasta a lovit în companiile locale, "luând de pe piaţă programatorii, antreprenorii care se puteau dedica creării de firme locale", a spus Dan Lupu. "Credeam că outsourcing-ul va duce la dezvoltarea de companii care vor crea soft pe baza experienţei acumulate în relaţiile cu clienţii străni, dar acest lucru nu s-a întâmplat", a mai spus directorul diviziei de investiţii a Intel.

Piaţa publicităţii online din România se află la acelaşi nivel ca în urmă cu 5 ani


11:15 Tiberiu Moisă, Director Executiv Clienţi Corporativi şi IMM, Banca Transilvania

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO