Reţeaua de puncte de acces la internet prin tehnologia Wi-Fi dezvoltată de compania de cablu RCS&RDS începând cu anul 2011 a scăzut de la un maxim de aproape 2.400 de hotspot-uri la 2.259, conform datelor publicate pe pagina web a companiei.
Cu aproape 400 de hotspot-uri Digi Wi-Fi, Bucureştiul este oraşul care a atras cele mai mari investiţii în reţeaua Wi-Fi din partea RCS&RDS, conform sursei citate. Compania de cablu, controlată de antreprenorul Zoltan Teszari din Oradea, este prima care a lansat pe plan local propria reţea de hotspot-uri, care este accesbilă gratuit pentru clienţii companiei la serviciile de net fix şi mobil.
Grupul Telekom şi UPC, cei mai mari doi rivali ai RCS&RDS în România, au venit cu o abordare diferită pe piaţă: nu au investit la fel ca RCS&RDS într-o reţea de hotspot-uri creată cu echipamente dedicate, ci – printr-o soluţie tehnică utilizată deja la nivel de grup – le permit clienţilor care au cumpărat servicii de internet să-şi transforme propriul modem într-un hotspot accesibil altor clienţi ai companiei.
WikiZF: Profilul companieiRCS&RDS
Principiul utilizat de Telekom şi UPC este simplu: clienţii care vor acces la reţeaua de hotspot-uri trebuie să ofere la rândul lor acces la conexiunea proprie. Cei doi operatori nu au comunicat până în prezent câţi clienţi din România au activat acest serviciu.
Dacă activează acest serviciu (denumit Fon la Telekom şi Wi-Free la UPC) clienţii celor doi operatori au acces la hotspoturile din întreaga lume ale grupurilor Telekom şi UPC.