Auto

Britanicii de la revista What Car au testat noul Ford B-Max "de Craiova". Ce defecte şi ce calităţi au descoperit

 Britanicii de la revista What Car au testat noul Ford B-Max "de Craiova". Ce defecte şi ce calităţi au descoperit

Autor: Bogdan Alecu

14.08.2012, 14:58 3913

La aproape o lună de când Ford a demarat oficial producţia noului B-Max la Craiova, constructorul american a demarat deja primele teste oficiale pentru presă. Printre primele publicaţii auto care au intrat în contact au fost, cum era de aşteptat, cele din Marea Britanie, una dintre cele mai mari pieţe europene ale Ford.

Concluzia jurnaliştilor de la What Car? după ce au condus noul B-Max este că "reprezintă ce este mai bun de la Ford", în condiţiile în care "mulţi constructori auto ar face orice ca modelele lor sport să se conducă la fel de bine precum un B-Max, nu doar modelele obişnuite".

Potrivit publicaţiei britanice, noul monovolum al Ford este o alegere inspirată pentru cei ce doresc un automobil mai mic, dar versatil, cu o bună ţinută de drum şi accesibil din punct de vedere al preţului de achiziţie.

În ceea ce priveşte ţinuta de drum şi comportamentul rutier al maşinii, britanicii spun că acestea nu sunt afectate de lipsa stâlpului central dintre cele două rânduri de uşi. Montantul B la automobile are rolul de a oferi şasiului mai multă rigiditate şi a creşte siguranţa în cazul impacturilor laterale. La B-Max acesta a fost integrat practic în portiere iar pentru a se obţine aceeaşi rigiditate a fost întărit întreg şasiul realizat din oţel de înaltă calitate.

În ceea ce priveşte minusurile, britanicii au ţinut să sublinieze că la B-Max bancheta spate se poate rabata doar în modul "tradiţional" 60/40, fiind împărţită în două segmente inegale, în timp ce Opel Meriva, principalul său concurent dispune de una care poate fi împărţită în trei segmente, în condiţiile în care dispune de trei locuri individuale.

În ceea ce priveşte siguranţa, britanicii au amintit de cele şapte airbaguri disponibile, printre care şi cel pentru genunchi dar şi sistemul electronic de stabilitate (ESP) din echiparea de serie, B-Max fiind cel mai sigur automobil fabricat vreodată în România.

Ford B-Max este primul autoturism produs în România şi exportat pe piaţa Marii Britanii în ultimii 30 de ani. Ultimul a fost Aro 10, exportat sub numele de Dacia Duster în anii 80, dar care nu a fost apreciat datorită calităţii scăzute de asamblare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO