Auto

Cresterea pretului petrolului va mari piata pentru Logan

Cresterea pretului petrolului va mari piata pentru Logan
14.12.2009, 17:12 37

"Exista riscul ca aceste costuri cu factorii de productie sacreasca. Pe de alta parte, din aceeasi cauza se poate aprecia sinumarul clientilor interesati de un vehicul ce poate oferiesentialul si care nu vor dispune de resurse pentru achizitia deautovehicule ce vor avea un pret si mai mare", a declarat FrancoisFourmont, directorul general al Automobile Dacia.

Petrolul a trecut de pragul de 140 de dolari pe baril, iarArcelor Mittal, cel mai mare producator de otel la nivel mondial siunul dintre furnizorii Dacia, a anuntat o majorare de circa 60%numai pentru acest an.

In urma acestor aprecieri, dar si a lansarii versiuniirestilizate a modelului Logan , care va fi comercializat incepandcu 6.400 de euro, precum modelul anterior, Automobile Dacia aestimat ca nivelul vanzarilor pe piata interna se va mentine in2009 la acelasi volum ca in 2008, de aproximativ 110.000 unitati.Aceasta inseamna o revenire, considerand ca in ultimii doi anivanzarile producatorului s-au erodat cu aproximativ 5.000 deunitati la fiecare 12 luni.

"Noile modele ne vor mentine la un nivel constant al vanzarilorsi vor ridica exporturile, care vor fi de circa doua treimi dinproductia de 350.000 - 400.000 de unitati pentru 2009", a adaugatFourmont.

El a mentionat ca pretul pentru versiunea restilizata a LoganSedan, ce incorporeaza elemente de desing preluate de la modelulSandero, va fi mentinut, cel putin in acest an, nu doar pentruversiunea de baza, dar si pentru echiparile superioare, singurainfluenta fiind potentialele optiuni ale de cumparatorului.

"Pentru moment nu vom creste preturile din cauza scumpiriimateriilor prime, dar acest lucru nu inseamna ca preturile vorramane nemodificate in anii urmatori. Putem pastra pretul princompensarea cu cresterea productivitatii si a puterii de negocierecu furnizorii, pentru ca nu achizitionam piese doar pentru Pitesti,ci si pentru colectiile CKD (colectii dezasamblate de automobile -n.r.)", a declarat Francois Fourmont.

Reprezentantii companiei au mentionat ca aprecierea preturilormateriilor prime, in principal al otelului nu va influenta celputin in aceast an costurile de fabricatie. Astfel, majorarea decirca 60% a pretului otelului anuntata de Arcelor Mittal, unuldintre furnizorii Dacia, nu se va regasi in pretul final.

"Arcelor este unul dintre cei patru furnizori de otel sireprezinta 15% din necesarul nostru. Pentru astfel de situatii avemacorduri anuale, si la fel este si pentru 2008", a spusFourmont.

Investitiile pentru dezvoltarea noii imagini a Logan Sedan s-auridicat la 27 de milioane de euro, costuri ce au fost acoperite, casi cele rezultate din scumpirea factorilor de productie, princompensarea cu cresterea productivitatii, uzina producand inprezent mai mult de 1.000 de automobile pe zi, din care 350 suntcomercializate pe piata interna.

Compania a anuntat ca urmatorul pas in redefinirea imaginiimarcii il reprezinta introducerea acelorasi elemente de design pemodelul Logan MCV, in cursul anului viitor, si lansarea, sprefinalul anului 2009 a versiunii SUV. Pentru introducerea acestuimodel in fabricatie, Automobile Dacia va realiza in urmatoarele 18luni investitii de 300 de milioane de euro si va cauta sa instalezenoi furnizori in perimetrul de aprovizionare.

"Inca nu stim cati furnizori vor fi atrasi pentru SUV, deoarecesuntem inca in faza de identificare, dar pentru Sandero 12 noifacilitati de productie de componente au fost construite inRomania", a spus Fourmont.

Logan restilizat

  • Pret - 6.400 de euro
  • Motorizari: 1,4 MPI 75CP, 1,6 MPI 90 CP si 1,6 16v 105 CP
  • volum portbagaj 510 litri
  • 4.290 mm lungime (cu 4 cm mai mult fata de versiuneaprecedenta) 1.740 mm latime

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO