Auto

Mai moare o legendă: Ruşii scot din producţie Lada 2107 după 41 de ani şi pregătesc intrarea în producţie a Ladei Largus, copia lui Logan MCV

Mai moare o legendă: Ruşii scot din producţie Lada 2107 după 41 de ani şi pregătesc intrarea în producţie a Ladei Largus, copia lui Logan MCV

Ruşii scot din producţie Lada 2107 după 41 de ani şi pregătesc intrarea în producţie a Ladei Largus

Autor: Bogdan Alecu

27.07.2011, 14:47 1384

AvtoVAZ, cel mai mare constructor rus de automobile care producemaşini sub marca Lada şi care acum este controlat de AlianţaRenault-Nissan, a oprit producţia modelului 2107, echivalentulrusesc al Daciei 1300, la finele săptămânii trecute, după ce a fostprodus timp de 41 de ani fără îmbunătăţiri majore, scrie AutomotiveNews Europe.

Lada Classic, sau 2107, a intrat în producţie pe 22 aprilie1970, atunci când AvtoVAZ a construit uzina auto din Togliatti, la1.000 km sud-est de Moscova. La acea vreme modelul Lada 2101 a fostconstruit pe platforma tehnică a lui Fiat 124, la fel cum şi Dacia1300 avea la bază modelul Renault 12.

În cei 41 de ani AvtoVAZ a produs 16,8 milioane de modele LadaClassic, două din trei modele ce ieşeau pe porţile AvtoVAZ fiind un2101.

Iniţial Lada Classic trebuia să iasă din producşie la finele lui2009, atunci când vânzările sale au intrat pe un trend negativ, darprogramul "Rabla" rusesc a revitalizat în marite 2010 vânzărilesale, în condiţiile în care clienţii puteau cumpăra un astfel demodel cu 3.900 de euro faţă de cel normal de 5.200 de euro. Astfel,Lada Classic şi-a dublat anul trecut vânzările la peste 136.000 deunităţi, în timp ce anul acesta vânzările s-au apreciat cu încă 35%la 69.500 de unităţi.

În prezent la AvtoVAZ se produc modelele Samara, Kalina, Prioraşi Niva 4x4, cel mai cunoscut model Lada la nivelinternaţional.

De anul viitor Alianţa Renault-Nissan va demara producşiamodelului Lada Largus la AvtoVAZ, care preia aproape integralplatforma tehnică de la Logan MCV, în timp ce Nissan are în planproducşia unui alt model pe baza lui Logan sedan la AvtoVAZ.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO