Auto

Sfârşitul unei ere: Modelele Dacia nu mai sunt „by Renault”. Cum a dispărut semnătura francezilor

Sfârşitul unei ere: Modelele Dacia nu mai sunt „by Renault”. Vezi aici cum a dispărut semnătura francezilor

Dacia Story

Autor: Bogdan Alecu

02.03.2012, 10:50 10837

"Semnătura" "by Renault" prezentă din 2004 pe noile modele Dacia lansate pe platforma Logan reprezenta la acea vreme o garanţie din partea constructorului francez pentru automobilul respectiv. Întâi a fost pe Logan, după care pe Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up şi Sandero. Odată cu lansarea lui Duster, cel mai scump model Dacia de până atunci, acum doi ani "semnătura" a dispărut, numele modelului fiind scris central, cu litere mari, şi nu utilizând o simplu "badge" undeva în colţul stânga sus al portbagajului. Tot atunci s-au făcut şi primele declaraţii cu privire la "separarea" reţelelor Dacia şi Renault, marca românească urmând să se extindă separat.

La fel, şi primele poze cu Lodgy scot în evidenţă faptul că semnătura Renault de asemenea nu mai este prezentă pe model.

Având în vedere trendul, primele ediţii limitate ale Sandero şi Logan din acest an au "eliminat" semnătura "by Renault" de sub numele modelului şi au înlocuit-o cu cea a ediţiei - în acest caz "Story".

În condiţiile în care în ianuarie Sandero a fost singurul model care şi-a pierdut poziţia de lider a segmentului său, cu o cotă de 8,5% din clasa mică, Dacia a lansat versiunea Story care include pentru prima dată pe un model produs la Mioveni pentru piaţa internă dotări considerate până acum "inutile", dar care au adus concurenţei volume importante ale vânzărilor.

Astfel, Sandero şi Logan Story dispun de radio-CD cu MP3 şi satelit de comandă pe volan, la fel ca la Duster, intrare auxiliară pentru MP3-Playere, un port USB pentru stickuri de memorie, dar şi Bluetooth, în condiţiile în care aproape toată lumea deţine acum un telefon mobil cu conexiune Bluetooth. În afară de acestea, echiparea include ABS cu asistenţă la frânarea de urgenţă, dublu airbag, servodirecţie, aer condiţionat, închidere centralizată. Pentru a reduce însă costurile, modelul nu dispune de computer de bord, sau oglinzi electrice şi încălzite - dotare ce este foarte utilă iarna sau atunci când se rulează pe timp de ploaie, deoarece oglinzile sunt menţinute uscate pentru a oferi o mai bună vizibilitate. Acestea nu se regăsesc nici pe versiunile Stepway sau Go! Ale Sandero, ci doar pe Smile!. Tot pentru a se reduce costurile modelul dispune numai de bancheta complet rabatabilă (nu se rabatează 1/3-2/3 ci întreg spătarul), sau scaun şofer reglabil pe înălţime. În plus, pentru geamuri electrice faţă, proiectoare ceaţă şi telecomandă pe cheie pentru închiderea centralizată trebuie să se plătească 200 de euro în plus, în timp ce geamurile electrice spate nu sunt disponibile ca opţional şi 210 euro pentru airbagurile laterale faţă.

Atât pe Sandero cât şi pe Logan versiunea Story este disponibilă pentru motorizările 1,2i 75 CP, 1,6i 85 CP şi 1,5 dCi 75 CP. Preţurile variază între 8 800 şi 10 450 Euro (cu TVA inclus) pentru Sandero Story şi între 7 900 şi 9 550 Euro (cu TVA inclus) pentru Logan Story, În funcţie de motorizarea aleasă.

Vânzările Sandero în ianuarie s-au ridicat la 47 de unităţi, în scădere cu 73% faţă de ianuarie 2011, declin ce a şi dus la pierderea primei poziţii în clasament. Spre comparaţie, Volkswagen Polo, cu toate că are un preţ de pornire aproape dublu faţă de cel al unui Sandero a înregistrat în ianuarie vânzări de 81 de maşini, în scădere 8%, cel mai mic declin din segment, ce i-a asigurat implicit şi prima poziţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO