Auto

Si iata automobilul imposibil, de 5.000 de euro: Logan

Si iata automobilul imposibil, de 5.000 de euro: Logan

Francois Fourmont, director general al Automobile Dacia: Proiectul Logan este rezultatul viziunii strategice a presedintelui Louis Schweitzer. Totodata el a insemnat cea mai importanta provocare pentru echipele de ingineri ale Automobile Dacia.

14.12.2009, 20:15 38

Logan, caci aceasta este denumirea comerciala a noului model, afost prezentat oficial ieri la pranz la centrul de design alRenault, Technocentre, si aseara la Palatul Parlamentului.

"Acesta este automobilul imposibil, care la orizontul anului2010 va contabiliza vanzari de 700.000 de unitati, valoarecomparativa cu cea a modelului Renault Mégane" a declarat LouisSchweitzer, presedintele grupului francez Renault. Potrivitacestuia, valoarea ar putea creste, avand in vedere ca facilitatilede productie si asamblare din afara Romaniei ar putea fimarite.

"Vom produce 200.000 de masini in Romania si 150.000 de colectiicare vor fi exportate pentru a fi asamblate in alte tari. Vorexista si alte cinci locuri de productie in toata lumea, pentrupatru dintre aceste locatii fiind deja incheiate contracte", a maispus Schweitzer.

Astfel, 60.000 de masini vor fi produse incepand de la jumatateaanului viitor in Rusia, 30.000 vor fi asamblate in Maroc, 16.000 inColumbia, iar 300.000 vor fi produse in Iran.

"Pentru China avem un proiect mai mare, care va include si marcaDacia", a precizat Schweitzer.

"Cred ca in tara unde numele Dacia are o rezonanta foarteputernica noul model Logan are toate sansele sa devina noulbest-seller. Fiind mai generoasa la dimensiuni decat Solenza, avandun design reusit si fiind dotata cu motoare interesante, mai alescel de 90 CP, noua Dacie este, cred, bine inarmata sa faca fataconcurentei. Mai ramane sa ne convinga de salturile calitativepromise, la nivel de materiale, finisaje si asamblari", a spusEdwin Keleti, editor-sef al revistei ProMotor. Logan nu va ficomercializat doar sub marca Dacia.

"Am decis ca in Europa Centrala, Turcia, Magreb si in OrientulMijlociu, modelul sa fie comercializat sub numele Dacia, iar pealte piete, precum Iran, Rusia sau Columbia, unde prezenta luiRenault este limitata, Logan va fi un vehicul de cucerire pentrumarca Renault", a mai spus Schweitzer.

In aceste conditii, mai mult de jumatate din productia Logan vapurta marca Renault si nu Dacia, iar cele cu marca Dacia vor purtasub logo-ul Logan si sintagma "by Renault".

"Este vorba de vizibilitate. Este greu sa intri cu doua marcinoi simultan pe piata, Renault si Dacia, si sa le impui pe amandouaintr-o piata unde nu au fost prezente pana acum. Faptul ca am pussi numele Renault in paralel cu Dacia ne obliga la respectarea unuistandard de calitate ca pentru orice alt model Renault. Este vorbade prestigiul nostru."

Modelul Logan va fi comercializat mai intai pe piata romaneasca,unde va avea un pret situat intre 5.000 si 8.000 de euro, infunctie de motorizare si varianta de echipare.

Pentru inceput vor fi disponibile doua motoare pe benzina de 1,4litri si 75 cai-putere, respectiv 1,6 litri si 90 decai-putere.

De anul viitor va fi disponibila si o varianta de motorizarediesel de 1,5 litri, pentru ca din 2006 sa apara si un motoralimentat cu gaz natural.

In afara variantei de caroserie tricorp, prezentata de Renault,vor aparea si o varianta break si o utilitara, a mai spusSchweitzer.

Pariul pentru realizarea unui automobil de 5.000 de euro dateazade la jumatatea anilor '90, insa Renault a anuntat oficial acestproiect in anul 1998, un an mai tarziu cumparand pachetul majoritarde actiuni la Dacia.

"Este greu de spus cat a costat proiectul X90. Renault aveanevoie de o capacitate de productie, iar Dacia de un cumparatorpentru a o salva. Asa s-a nascut proiectul X90. Am realizatinvestitii industriale de 100 de milioane de euro la Dacia intr-oprima faza. Ulterior am realizat alte investitii specifice pentruacest proiect de 200 de milioane de euro la Pitesti. Tichetul deintrare pentru acest proiect a fost la randul lui de 200 demilioane de euro si vom realiza si alte investitii in zonele undevor fi produse si respectiv asamblate noile modele. De exemplu, inIran cred ca vom investi 300 de milioane de euro", a mai spusSchweitzer.

Furnizorii au fost o problema, pentru ca nu se ridicau lastandardele necesare, astfel incat Renault a adus in Romania oparte dintre ei.

"Gradul de integrare local, respectiv contributia pe care auavut-o furnizorii locali la Logan, este de 66%. Principalele treiprobleme pe care Dacia le-a avut pana acum au fost calitatea,calitatea si, nu in ultimul rand, calitatea."

Cum s-a ajuns la pretul de 5.000 de euro?

"Am utilizat solutii pe care le-am folosit deja in alteproiecte: puntea-fata este cea de la Renault Clio, o parte dintreelementele din spate sunt de la Renault Modus, iar platforma B estefolosita si pentru Nissan Micra si noul Renault Clio, care va filansat peste un an si jumatate."

Programul X90 reprezinta o miza majora pentru Romania, afirmaoficialii Renault. "Romania va fi prima tara care va produce Logan,in uzina de la Pitesti, si care il va comercializa. Pentru Dacia,Logan va fi un puternic vector de transformare a imaginii marcii",spun ei.

Oficialii companiei franceze afirma ca pe piata auto romaneasca,unde pretul mediu al unui vehicul este cel mai scazut din toataregiunea Europei Centrale si Orientale, clientii sunt in cautareaunor vehicule care se situeaza la standardele occidentale, dar careau preturi deosebit de competitive.

De altfel, dat fiind faptul ca cei mai multi dintre romani nuposeda decat un singur vehicul pentru intreaga familie, acestatrebuie sa fie bun si pentru transport la serviciu, iesiri intimpul liber, dar si transporturi utilitare.

Logan se pozitioneaza pe piata romaneasca, conform jargonuluispecialistilor, in segmentul B-Entry. Astfel, daca Daewoo Matiz,asamblat in Romania, este o masina din segmentul Entry Car, alteproduse de pe segmentul "B-entry", sunt Chevrolet/ Daewoo Kalos,Hyundai Accent, Skoda Fabia, Fiat Albea si Daewoo Cielo.

Alt grup de concurenti sunt vehiculele de ocazie de importprecum Opel Astra, Volkswagen Golf si care se situeaza in aceeasigama de preturi ca si cele ale gamei Dacia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO