Auto

Test Auto ZF: MINI Countryman, SUV MINI la puterea a patra - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: MINI Countryman, SUV MINI la puterea a patra - GALERIE FOTO

MINI Countryman, SUV MINI la puterea a patra (Foto: Mihai Dăscălescu)

Autor: Bogdan Alecu

03.05.2011, 13:04 617

MINI era cunoscută drept una dintre cele mai conservatoare mărcidin lume, având în gamă un model care a rămas în producţie zeci deani. Acum, la aproape un deceniu de când BMW a preluat brandulbritanic, MINI are în ofertă în afară de modelul classic, şi cel"break" - Clubman cât şi un SUV - Countryman - primul MINI dinistorie cu patru uşi şi tracţiune integrală. La prima vedereCountryman este un SUV compact, dar în realitate este la limitainferioară a segmentului. Are o gardă la sol ceva mai mare, sistem4x4, însă nu pot fi abordate trasee off-road de dificultate pestemedie. Totodată, acesta este primul MINI care nu mai este produs înMarea Britanie, ci în Austria la uzina Magna Steyr în locul lui BMWX3.

Dar de ce a ales MINI să extindă gama tocmai cu un SUV?Explicaţia este una simplă - creşterea gradului de fidelitate abrandului. Cei ce doreau un automobil mai mare decât un MINItrebuiau să apeleze la o altă marcă. Acum acest lucru s-a schimbat- vorbim de un MINI cu un portbagaj de 350 de litri, cu un interiorspaţios dar şi unul care oferă confortul unei tracţiuniintegrale.

Odată urcat la bord, cel de la volan nu are cum să nu remacefaptul că se află într-un MINI. Avem acelaşi vitezometru analogicde mari dimensiuni amplasat în partea superioară a consoleicentrale, butoane sau mai bine spus "comutatoare" retro. Şi pentruprima dată, în spate chiar au loc doi adulţi. În cazul de faţă,numai doi, modelul testat având în spate două locuri individuale înlocul banchetei clasice, şi care erau separate de o bară dealuminiu. Pe aceasta erau şi două spaţii de depozitare pentrubăuturi, o cutie pentru ochelari şi un suport pentru telefon. Caminus aici remarcăm faptul că în această configuraţie nu existăseparator pentru portbagaj - portbagaj care se accesează apăsând şitrăgând de sigla MINI, la fel ca la Seat sau Fiat. Şi tocmai caportbagajul să ajungă la o capacitate de 350 de litri,constructorul a eliminat roata de rezervă şi a echipat maşina cuanvelope runflat.

Modelul testat, Countryman Cooper S, era echipat cu motorul de1,6 litri supraalimentat care dezvoltă 185 CP cuplat la tracţiuneaintegrală ALL4, sistem proiectat de cei de la BMW.

Cu toate că în general SUV-urile sunt cunoscute pentru confortuloferit, MINI Countryman oferă aceeaşi suspensie dură ca şi "fraţii"mai mici dar şi un răspuns prompt la apăsarea pedalei deacceleraţie. Pe autostradă este de apreciat ţinuta de drum şiacceleraţia, însă pe un drum denivelat se simte că maşina nu a fostproiectată pentru aşa ceva. În ceea ce priveşte consumul, în oraşacesta a atins un nivel de aproape 10 litri/100 km, iar în afară acoborât la mai puţin de 7 litri/100 km.

Având în vedere că un Cooper S 4ALL ajunge la aproximativ 30.000de euro, clienţii pot opta şi pentru o versiune mai ieftină. Spreexemplu Countryman One cu motor de 1,6 litri şi 98 CP pleacă de laaproximativ 21.000 de euro.

Echiparea standard a unui MINI Countryman include sistemul decontrol dinamic al stabilităţii DSC, şase airbaguri, climatizare,radio-CD, la care se adaugă desigur elementele depersonalizare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO