Vânzările de autoturisme noi au înregistrat luna trecută cel mai mic avans din acest an, de numai 0,2% faţă de perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care în primele şase luni creşterile au fost cuprinse între 13 şi 23%, potrivit datelor dealerilor auto.
În iulie s-au vândut 8.588 de maşini noi, faţă de 8.567 de unităţi în perioada similară a anului trecut. Potrivit dealerilor, şi discuţiile legate de Codul fiscal şi TVA au determinat clienţii să amâne decizia de cumpărare.
„Este posibil ca şi piaţa auto să fi fost afectată de aceste discuţii din ultimele săptămâni. Toate discuţiile legate de Codul fiscal şi TVA prelungite nu ajută deloc piaţa auto. Pentru piaţa auto nu valoarea TVA este importantă, ci cât lasă pentru a putea fi dedus în Codul fiscal“, a spus Nicolae Sorescu, directorul de vânzări al diviziei auto a Grupului Rădăcini care comercializează mărcile Opel, Citroën, Mazda, Suzuki, Honda şi VW.
Anul acesta piaţa auto a fost susţinută atât de firme, care reprezintă aproape 80% din achiziţiile de autoturisme noi, cât şi de programul Rabla, care a crescut la 25.000 de tichete în acest an faţă de 20.000 anul trecut. Până la finalul lunii iulie deja au fost utilizate aproape 12.000 din aceste tichete.