Auto

Volvo prezinta o gama innoita cu mai multa siguranta

22.09.2004, 00:00 55

Volvo inseamna siguranta. Toata lumea o stie. De fapt prin aceasta calitate a devenit Volvo o marca premium recunoscuta in toata lumea. Dar oare mai pot spera clientii de Volvo si la alte calitati?
Forum Auto, importatorul Volvo in Romania a organizat pentru jurnalistii din presa de specialitate, dar si pentru cei care astfel luau pentru prima data contact cu cea considerata "cea mai sigura masina din lume" o caravana cu modelele din generatia 2004-2005. Scopul: descoperirea de catre profani a calitatilor pe care un client de Volvo le cauta mereu numai la un alt Volvo, si confirmarea pentru presa de specialitate a parametrilor cu care compania suedeza a obisnuit. Pentru cei care nu stiu trebuie mentionat ca Volvo apartine gigantului Ford Motor Company, al doilea producator mondial de automobile, si este integrat in divizia de lux a acestuia alaturi de Jaguar, Aston Martin si Lincoln.
Caravana a fost formata din 9 masini, de la nou lansatele S40 si V50 pana la limuzina S80 care a primit recent un facelift vizibil si in materie de tehnica si completata de modelele XC70, cunoscut sub numele de Cross Country, si SUV-ul XC90 care da fiori concurentilor de la Mercedes si BMW. Modelul XC90 care ne-a insotit era chiar varful de gama dotat cu un motor T6 (6 cilindri in linie) montat transversal care dezvolta 272 CP si are un cuplu de 380 NM asigurand o acceleratie 0-100 km/h in numai 9,3 secunde. In cazul in care va intrebati, montarea transversala a motorului nu este o gaselnita Volvo menita doar sa creasca pretul ci are rolul de a permite deformarea controlata a partii frontale in caz de impact, protejand astfel suplimentar pasagerii din masina dar si pe cei din exterior. Vedeta ProTV Andreea Esca care este primul client al modelului S40 T5, a fost cucerita de XC90 si a tinut mortis sa fie imortalizata langa el.
Primul contact a fost cu modelul XC70, model similar cu V70 dar care are garda la sol marita, tractiune integrala permanenta si sisteme de ajustare a tractiunii astfel incat sa poata fi abordat cu incredere macadamul si chiar drumurile mai grele. Echiparea interioara este la inaltime: tapiterie din piele, climatizare, multe spatii functionale, departajare a compartimentului de bagaje si nu in ultimul rand spatiu interior generos pentru toti pasagerii. Motorizarea din test era diselul D5, dezvoltat de catre Volvo fara sprijinul Ford. Dezvolta 163 CP si un cuplu de 340 NM si tineti cont ca este destinat unei masini care trebuie sa asigure in primul rand confortul si siguranta unei familii plecate in vacanta. Portbagajul are 485 de litri (pana la linia geamurilor) care pot ajunge pana la maximul de 1.641 litri in conditiile rabatarii banchetei spate si incarcarii pana la limita plafonului.
Limuzina S60 a suferit un mic facelift vizibil mai ales la exterior la nivelul partii frontale si in interior prin prezenta cadranelor cromate. Versiunea de test era dotata cu acelasi motor D5, care aici isi facea mult mai bine treaba (modelul S60 este mult mai usor decat XC70), masina avand chiar valente sportive. Cutia de viteze, manuala cu 6 trepte, are o cursa scurta, specifica masinilor sport, iar a sasea treapta este foarte utila la drum lung cand reduce considerabil consumul de combustibil, pana la 4,9 l/100 km in cazul lui S60 si 6,1 l/100 km pentru XC70. Spatiul interior este foarte bine organizat dar cel mai mult impresioneaza confortul, indiferent ca este vorba de locurile din fata sau bancheta din spate. Sustinerea laterala, testata pe serpentinele dintre Timisul de Sus si Predeal, este foarte buna in cazul lui S60 chiar si pentru locurile din spate. Daca doriti mai mult puteti opta in cazul lui S60 si pentru tractiune integrala, dar din pacate numai in varianta de motorizare 2,5T AWD pe benzina.
Am lasat la urma cei mai noi membri ai familiei Volvo: S40 si V50. In cazul acestor modele ruptura cu trecutul este cea mai vizibila inca de la primul contact. Forma s-a schimbat radical, fiind acum in ton cu linia de design deschisa de Volvo cu S80 si continuata cu succes de V70 si S60. In interior primul lucru care te izbeste este consola centrala de comanda care lucreaza complet digital astfel incat are doar 3-4 cm grosime iar in spatele ei se gaseste spatiul de depozitare care este luminat. Spatiul interior este bun pentru toti pasagerii. Un lucru bun este ca aproape toate comenzile de pe consola centrala sunt identice cu cele de la modelele mai mari iar acest lucru nu produce confuzie pentru cei care trec de la un model la altul. Desi pentru teste au fost disponibile un 2,4i pe benzina si un 2,0D, cel din urma cu o putere de 136 CP cred ca va fi cel mai cerut in parte datorita popularitatii de care se bucura motorizarile diesel in Romania si apoi pentru ca nu este cu nimic mai prejos unui model pe benzina. Functioneaza silentios si are reale valente sportive. In treapta a sasea de exemplu am atins fara probleme 200 km/h pe autostrada Bucuresti-Pitesti moment in care consumul instantaneu era undeva la 7 litri, in conditiile in care zgomotul era mai mult generat de vant decat de motor.
Vedeta seriei S40 este fara indoiala modelul echipat cu motor T5 care genereaza 220 CP la 5000 de rotatii pe minut. Acceleratiile sunt mult peste ce pot oferi celelalte motorizari din gama, chiar un pic agresive. Tinuta de drum a fost adaptata motorizarii astfel suspesia a devenit mai tare iar sistemele de siguranta cum ar fi DSTC intra in functiune daca simt o deviere de la traseu chiar daca au fost decuplate pentru un condus mai spectaculos. Specific Volvo.
Dintre toate elementele de siguranta care includ camere video pozitionate langa oglinzi, sau sisteme anti-patinaj (care toate isi fac treaba exemplar) sistemul centurilor de siguranta are toate sansele sa devina enervant pentru ca va obliga practic sa le purtati, in caz contrar nu se mai opreste din semnale sonore. Dar siguranta nu face compromisuri.




 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24