Bănci și Asigurări

Business MAGAZIN te învaţă în această săptămână să programezi

Business MAGAZIN te învaţă în această săptămână...

Autor: Dorin Oancea

04.04.2016, 00:03 228

Pe coperta revistei Business Magazin puteţi vedea 15 linii de cod, care reprezintă un program foarte simplu, a cărui singură menire este să găsească cel mai mare divizor comun a două numere. Dacă vreţi să vedeţi exact cum funcţionează programul, tot ce trebuie să faceţi este să recreaţi codul în compilatorul şi executorul online ideone (https://ideone.com/). În fereastra care se deschide, ştergeţi textul iniţial şi copiaţi codul. Apoi apăsaţi „Run“. Pentru a afla divizorul comun al altor numere tot ce trebuie să faceţi este să înlocuiţi numerele de la linia 3 (ex. 44 şi 55) cu altele. Acesta este un exerciţiu simplu, parte din materialul de copertă de săptămâna aceasta, prin care încercăm să vă arătăm că programarea nu este magia pe care doar anumiţi oameni sunt capabil să o mânuiască, ci se află la îndemâna oricui este dispus să înveţe. Dacă în urma acestui exerciţiu aţi prins gustul programării, dar nu ştiţi ce limbaj de programare să alegeţi, noi vă recomandăm să urmăriţi graficul pe care vi l-am pregătit. Programarea devine nou tip de alfabetizare!

Care sunt mărcile cele mai apropiate de sufletul românilor, au câştigat sau au pierdut locuri în topurile preferinţelor consumatorilor, pe parcursul ultimului an, arată studiul Emotional Branding, realizat de 360insights şi prezentat de Business Magazin. „Oamenii iubesc mărcile, dar uneori mărcile nu iubesc oamenii şi asta este cauza multor oportunităţi pierdute de a crea o legătură între marcă şi om“, spune Marc Gobé, specialist în marketing, care a dezvoltat cele zece legi esenţiale care stau la baza studiului Emotional Branding, aflat acum la a patra ediţie. Studiul identifică mărcile care au reuşit să construiască legături emoţionale puternice cu consumatorii români, analizând 400 de branduri din 13 categorii de produse şi servicii, iar cele patru ediţii ale studiului au marcat evoluţii spectaculoase şi căderi la fel de impresionante de pe podium.

Pentru terorişti, obţinerea unor arme letale în Europa cu greu poate fi considerată o problemă. UE, prin legislaţia deficitară sau ignorantă, sau, mai grav, părtinitoare, i-a ajutat pe cei care au răspândit gloanţe şi teroare în oraşele europene. La fel de grav este că UE a fost avertizată că aşa ceva se poate întâmpla. O armă de decor cumpărată pe internet dintr-un magazin dubios din Slovenia poate fi uşor modificată pentru a trage cu muniţie de război. Balcanii sunt un adevărat bazar de armament, iar statele est-europene, inclusiv România, vând oricui tot ce se poate vinde din surplusul de arme militare. Acestea sunt concluziile unei anchete jurnalistice care a încercat să găsească drumul morţii pe care ajung armele la terorişti. Anul trecut islamiştii au omorât 150 de persoane şi au rănit 400 în Europa de Vest. Cu arme furate de la armată s-a tras în atacurile din Copenhaga. Pentru măcelul din redacţia Charlie Hebdo, de la Bataclan şi de pe străzile din Paris au fost folosite puşti de asalt Kalaşnikov, care pot fi procurate din Balcani. Cât de uşor este pentru terorişti să-şi procure arme în Europa, citiţi în Business Magazin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO