Companii

Ce puteţi citi în cel mai nou număr al revistei Business Magazin

Ce puteţi citi în cel mai nou număr al revistei...

Autor: Dorin Oancea

28.03.2016, 00:03 236

Revoluţia serviciilor, materialul de copertă al revistei Business Magazin, explică modul în care România ar putea deveni un exemplu la nivel european pentru calitatea serviciilor oferite, aceasta fiind şi un mod de a câştiga cifră de afaceri, cotă de piaţă şi notorietate.

Într-un sfert de secol de capitalism postrevolu­ţionar, cei mai mulţi executivi de pe piaţa locală au devenit experţi în industriile lor, dar nu şi în cultura serviciilor de calitate din organizaţiile lor. Elena Călin, consultant şi fondator al companiei Customer Focus, spune că, în general, pe piaţă oamenii de vânzări au ţinte şi sunt recompensaţi dacă aduc noi clienţi şi că preocupările pentru fidelizarea acestora sunt mult mai reduse. Ron Kaufman, consultant în management, speaker internaţional şi fondator al companiei de training în servicii UP! Your Service, spune că organizaţiile trebuie să se concentreze pe trei zone cheie: servicii la nivel de leadership, educarea angajaţilor în direcţia îmbunătăţirii serviciilor, precum şi pe cele „12 cărămizi care sprijină cultura serviciilor“ din care fac parte măsuri precum stabilirea unui limbaj comun la nivel de servicii în toată organizaţia, adoptarea unei viziuni asupra serviciilor de către toţi angajaţii companiei, recunoaşterea, premierea, sărbătorirea reuşitelor referitoare la îmbunătăţirea serviciilor sau mijloace de obţinere a feedbackului de la client.

Se vorbeşte destul de mult despre studenţii români care învaţă la universităţi prestigioase, dar mai puţin despre profesori români care predau la astfel de instituţii. Alex Nichifor este profesor la Stanford şi colaborator cu doi laureaţi ai Premiului Nobel pentru economie. Cum a ajuns Nichifor profesor la prestigioase universităţi şi de ce îi mulţumeşte Alvin Roth, laureatul Nobel din 2012, în prefaţa cărţii sale „Cine, ce primeşte şi de ce?“, în Business Magazin.

Cristian Ureche şi Bogdan Herea au creat o aplicaţie care nu ar trebui să lipsească din telefonul oricărui locuitor al marilor oraşe. Aceasta ajută utilizatorul să găsească locuri de parcare, ţine minte unde a rămas maşina şi permite şi plata locului de parcare direct de pe telefon. Cei doi intenţionează acum să se extindă şi peste hotare, aceasta după o rundă de finanţare şi dezvoltarea corespunzătoare a tehnologiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO