Bănci și Asigurări

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul bancar a soluţionat cinci dosare în patru luni

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din...

Autor: Claudia Medrega

22.07.2016, 00:00 121

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul bancar a primit în patru luni de la înfiinţare 117 solicitări, din care 42 au fost clasate ca neconforme, şi doar cinci dosare au fost soluţionate până în prezent, în toate cazurile consumatorul considerând soluţia favorabilă. Restituirea comisioanelor de risc, administrare şi alte comisioane încasate de bancă, rescadenţarea creditului, reducerea ratelor lunare sau restituirea sumelor rezultate din mărirea marjei dobânzilor, în mod excesiv, au atras cele mai multe solicitări, potrivit informaţiilor transmise.

Debitorii nemulţumiţi au mai cerut, printre altele, reducerea marjei şi îngheţarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit în franci elveţieni, calcularea şi plata ratelor în lei, la cursul de schimb de la data încheierii contractului sau radierea înregistrărilor din biroul de credit. Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul bancar va avea un buget de 600.000 de euro pe an, finanţare asigurată de toate cele 37 de bănci din sistem şi de unele instituţii financiare nebancare (IFN-uri). Legea care reglementează soluţionarea alternativă a litigiilor reprezintă transpunerea unei directive europene. Legea le va permite clienţilor bancari să le reclame la un astfel de centru fără a mai fi obligaţi să meargă direct în instanţă în cazul unui litigiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO