Bănci și Asigurări

Italienii de la UniCredito isi muta serviciile pentru clienti in Romania

28.10.2004, 00:00 22

UniCredito Italiano intentioneaza sa transfere in Romania peste 500 de locuri de munca din domeniul serviciilor pentru clienti, parte a unui program de reducere, in urmatorii trei ani, cu 500 de milioane euro a cheltuielilor operationale, transmite Reuters.
Prima banca italiana dupa valoarea de piata, UniCredito a anuntat ca va renunta, in perioada 2005-2007, la aproximativ 3.000 de locuri de munca din Italia si va crea, in schimb, 500 de noi posturi in Romania, prin deschiderea unui centru destinat serviciilor pentru clienti.
Grupul detine la noi banca UniCredit Romania, al carei actionar majoritar este cu aproape 99,87% din actiuni. Grupul a finalizat recent operatiuniea prin care a majorat capitalul social al filialei romane cu 30 de milioane de euro. UniCredito a intrat pe piata romaneasca in octombrie 2002, prin achizitia a 82,5% din actiunile Demir Bank de la un fond de investitii turcesc. Contactata de ZF, conducerea bancii de la Bucuresti nu a comentat aceste informatii.
Grupul a ales Romania drept centru pentru Europa de Est deoarece originea latina a limbii romane usureaza comunicarea.
Reducerea cheltuielilor operationale va permite bancii sa economiseasca, pana in 2007, 1,4 miliarde euro, suma care ar putea fi folosita pentru majorarea platilor catre actionari.
UniCredito este una din cele mai profitabile banci din Italia, dar ritmul lent de crestere al economiei nationale (aproximativ 0,5% pe an in ultimii doi ani) nu i-a permis sa-si atinga obiectivele de crestere in ultimii ani.
"Suntem increzatori ca ne vom atinge obiectivele propuse", a declarat Alessandro Profumo, 47 de ani, director executiv al bancii.
Profumo a estimat un ritm anual de crestere de 11%, mai putin decat obiectivele stabilite in alti ani, pe care UniCredito nu a reusit sa le atinga. In planul strategic anterior, corespunzator perioadei 2003-2006, UniCredito si-a stabilit o rata de crestere anuala de 14%. Indicatorul de profitabilitate al bancii ROE (profit/capitaluri proprii) a scazut in 2003 la 17,7%, sub 18%, media ultimilor cinci ani. Totusi, rezultatul bancii o situeaza deasupra competitorilor directi.
Profumo a adaugat ca este posibil ca UniCredito sa faca noi achizitii in Europa Centrala si de Est.
In prezent, UniCredit Romania detine o retea de 31 de unitati teritoriale, dintre care 12 in Bucuresti. Pana la finele anului, vor fi deschise alte cinci sucursale. Reteaua teritoriala s-a dublat practic in ultimii ani. Banca are in prezent peste sase sute de angajatI, de doua ori mai multI decat in urma cu un an. Banca si-a extins intensiv reteaua, in pregatirea unei ofensive puternice pe piata de retail, care a fost insa amanata in mai multe randuri. Invesetitiile substantiale au influentat insa indicatorii de profitabilitate ai bancii. UniCredit a lansat recent doua produse de creditare destinate clientilor persoane fizice, prin care ofera finantari pentru achizitionarea de imobile sau terenuri. Oferta bancii pentru acesti clienti mai include trei pachete de servicii, care au la baza carduri emise sub sigla Mastercard. Dintre acestea, doua carduri sunt de credit (Standard sI Gold), iar unul este de debit (Maestro).
Grupul UniCredito este lider, prin bancile pe care le detine, pe mai multe piete din regiunea Europei Centrale sI de Est. In Romania, UniCredit se situa la jumatatea anului pe locul 13 in clasamentul dupa activele detinute, cu o cota de piata de aproximativ 1,45%. La sfarsitul primului semestru, activele bancii insumau 10.256 de miliarde lei, valoare dubla comparativ cu luna iunie 2003.
liviu.chiru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO