Bănci și Asigurări

Peste două treimi din piaţa asigurărilor de viaţă sunt în mâinile a trei companii

Peste două treimi din piaţa asigurărilor de viaţă...

Autor: Anelis Baciu

03.03.2016, 00:04 224

NN Asigurări, BCR Viaţă şi Metropolitan Life au vândut anul trecut poliţe de asigurare în valoare de aproximativ 1,1 mld. lei (250 mil. euro), adică mai mult de două treimi din subscrierile totale de anul trecut, arată calculele ZF pe baza datelor furnizate de companii şi a estimărilor proprii.

Faptul că peste 60% din subscrieri merg la numai trei companii arată cât de mult este concentrată piaţa locală a asigurărilor de viaţă unde activează un număr de 15 jucători.

NN Asigurări şi-a păstrat anul trecut poziţia de lider incontestabil al clasamentului, în condiţiile în care afacerile olandezilor pe piaţa locală au cumulat 630 mil. lei (141 mil. euro), nivel apropiat de cel înregistrat în urmă cu un an.

Ritmul de creştere al NN a încetinit în ultimele luni, în condiţiile în care asigurătorul nu prea mai are spaţiu de creştere în piaţă. Olandezii încearcă să-şi diversifice sursele de venituri din piaţa locală şi se focalizează acum mai mult pe sectorul pensiilor private, dar şi pe al asigurărilor de sănătate pentru persoane fizice, pe care vor să le lanseze în luna aprilie a acestui an. NN Asigurări are mai bine de o treime din subscrierile toale din asigurări de viaţă şi se situează la o distanţă semnificativă de ur­mătorul clasat BCR Viaţă, companie con­tro­la­tă de austriecii de la Vienna Insurance Group (VIG).

Deşi vânzările de asigurări ale BCR Viaţă au urcat cu peste 80% pe parcursul anului trecut şi a ajuns la afaceri de 262 mil. lei (59 mil. euro) nu reprezintă o ameninţare pentru NN. Lucrurile stau diferit când vine vorba de competiţia cu Metropolitan Life, compania deţinută de gigantul Metlife. BCR Viaţă a devansat anul trecut în clasament Metropolitan Life, în condiţiile în care şi-a activat distribuţia prin sucursalele bancare ale BCR. La revenirea BCR pe locul doi în piaţă a contribuit şi restrângerea businessului Metropolitan Life, care a încheiat anul trecut cu prime subscrise mai mici cu 10-15%.

Metropolitan Life nu îşi publică rezultatele financiare, însă la finalul lunii septembrie în statisticile Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) figura cu un volum al subscrierilor de 172 mil. lei. În aceste condiţii, conform calculelor ZF afacerile asigurătorului s-au situat la circa 230 mil. lei (52 mil. euro) la finalul anului trecut. Piaţa asigurărilor de viaţă a crescut anul trecut cu 11%, până la 1,8 mld. lei (400 mil. euro), susţinută atât de vânzări mari de poliţe tradiţionale, cât şi cu componentă investiţională de tip unit-linked. Piaţa locală de asigurări de viaţă este slab dezvoltată în condiţiile în care vânzările de poliţe de viaţă reprezintă numai o cincime din afacerile totale ale asigurătorilor locali. Spre comparaţie, în ţările dezvoltate ponderea asigurărilor de viaţă este de circa 80%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO