Business Hi-Tech

Agenda UPC pe 2010: viteze mai mari la internet, cresterea venitului pe abonat si eficienta

Agenda UPC pe 2010: viteze mai mari la internet, cresterea venitului pe abonat si eficienta
07.03.2010, 23:05 67

Majorarea vitezelor pentru serviciile de acces la internet,cresterea numarului de clienti pentru serviciile cu o valoareadaugata si optimizarea proceselor din interiorul companieireprezinta prioritatile UPC in 2010, dupa ce operatorul a reusit saincheie anul de recesiune 2009 cu performante bune avand in vederecontextul economic, spune intr-un interviu pentru ZF SeverinaPascu, directorul financiar al numarului doi pe piata locala deservicii TV.

"Anul acesta focusul UPC va fi pe serviciile internet, calansare de produse noi, si pe lansarea unor noi optiuni pesegmentul de voce in functie de ceea ce vedem ca se va cere pepiata." Compania, care ofera in acest moment viteze maxime dedescarcare a datelor de 24 Mbps pentru serviciul de acces lainternet, isi va concentra o mare parte a investitiilor de 30 mil.euro din acest an pe imbunatatirea infrastructurii.

"Piata cere in continuare viteze foarte mari", explica SeverinaPascu decizia UPC de a directiona o mare parte din investitii innet in cadrul unui proiect care ii va permite companiei, la unmoment dat, sa ofere internet la viteze de 160-180 Mbps.

"InvestitiileUPC se concentreaza pe actualizarea infrastructurii pentru asustine furnizarea de servicii precum recorderul video digital siteleviziunea de inalta definitie, dar si in echipamente care sa nepermita sa marim latimea de banda pentru internet. Cand vomfinaliza proiectul actual de investitii in retea vom putea ajungela viteze de pana la 160-180 Mbps pentru descarcarea de date. Avemprogramata o marire de viteza in prima jumatate a acestui an, darnu vom trece direct la vitezele maxime permise de tehnologie. Vommari treptat viteza, in functie de cum va raspunde piata", a spusea fara a oferi alte detalii.

Unul din motivele pentru care UPC nu investeste in extindereanumarului de gospodarii pe care il acopera, ci in calitatea reteleiexistente este si competitia dura pe viteza cu rivalii de la RCS siRomtelecom. Numarul de gospodarii in care UPC ar putea oferiservicii internet a stagnat anul trecut la nivelul din 2008, de 1,7milioane de gospodarii.

RCS&RDS, numarul unu pe piata locala de internet, oferaviteze de descarcare de pana la 100 Mbps, iar Romtelecom de pana la30 Mbps - aceasta competitie in viteze plasand in mod constantRomania in top 10 mondial al vitezelor de acces la internet,inaintea unor tari ca Statele Unite.

Dupa ce a reusit sa reduca de trei ori scaderea din baza declienti pe cablul TV, de la 114.400 de clienti in 2008 la 39.500 declienti anul trecut, UPC se declara multumit si de rata de adoptiepentru serviciile mai scumpe precum recorderul digital (DVR) siteleviziunea de inalta definitie (HD), care joaca un rol crucial instructura de venituri a operatorului. "Cifrele privind numarul declienti pe DVR si HD sunt OK, daca ne uitam la cum au evoluataceste servicii pe piata pan-europeana. Spre exemplu, numarul declienti pentru televiziunea HD ca procent din utilizatorii de cabludigital este peste ceea ce anticipam noi initial, deci produsul areo intelegere buna din partea clientilor. Romanii inteleg foartebine partea de HD, in timp ce DVR-ul este un produs care trebuie incontinuare explicat si «impins» in piata", spune Severina Pascu.Recorderul video (DVR), un serviciu care costa 17,8 lei pe luna, lepermite clientilor sa inregistreze pana la 65 de ore de emisiuni TVsau sa opreasca si sa deruleze emisiunile in direct. TeleviziuneaHD, care ofera o calitate a imaginii de cinci ori mai buna decatteleviziunea standard, costa 35,7 lei pe luna.

Preocuparea UPC de a-si mari veniturile pe abonat nu arelegatura doar cu nivelul tarifelor TV din Romania, spune SeverinaPascu. "Piata de cablu TV e

destul de matura din punct de vedere al volumului si exista inmod clar o migrare dinspre segmentul de cablu clasic catreteleviziunea prin satelit. Ca si volum, piata nu mai are potentialfoarte mare de crestere si atunci pariul este pe crestereavenitului pe abonat."

Nu mut cifre din stanga in dreapta

Severina Pascu, 36 de ani, a absolvit Academia de StudiiEconomice si a lucrat pentru KPMG, Metromedia si CAIB Romaniainainte de a deveni, in martie 2008, director financiar al UPC - ocompanie cu peste un milion de clienti si venituri de peste 100mil. euro. In ce priveste rolul sau la UPC, Severina Pascu spune canu este unul clasic, de raportare. "Nu imi place o pozitie dedirector financiar in sensul de raportare. Nu am fost niciodataatrasa de o pozitie de genul asta si nici nu voi fi. Nu imi placesa iau cifrele din stanga si sa le pun in dreapta", explica ea,adaugand ca acest lucru nu se intampla la UPC. "Sunt implicata instrategia companiei, iar pana anul trecut in octombrie am coordonatsi retailul, care aduce 75% din vanzarile UPC. E putin spus ca suntCFO. Sunt implicata in setarea strategiei, in identificareaoptimizarilor de costuri - in ceea ce inseamna operatiuni." Nu e oresponsabilitate prea mare? Nu, "daca iti place acest stil deviata", spune ea, subliniind ca acesta este si cazul sau: "La douasaptamani si jumatate dupa ce am nascut, imi citeam dejae-mail-urile, iar dupa doua luni si jumatate am fost inapoi labirou".

Un client cu DVR Si HD aduce bani cat 4 clienTi de cabluanalogic

Desi numarul absolut de clienti pe cablu ai UPC a scazut si anultrecut, cresterea numarului de utilizatori care au cumparatservicii mai scumpe ii permite operatorului sa obtina venituriegale sau chiar mai mari decat in perioada in care avea mai multiclienti pe cablul analogic. Un calcul simplu arata ca un client decablu digital, recorder digital (DVR) si televiziune de inaltadefinitie aduce UPC aceleasi venituri ca 4 clienti de cabluanalogic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO