Business Hi-Tech

Business Magazin. Cum a ajuns Iulian Păduraru, la 35 de ani, să fie country head la HCLTech, o companie care are în România peste 1.000 de angajaţi şi afaceri de 35 de milioane de euro

Business Magazin. Cum a ajuns Iulian Păduraru, la 35 de...

Autor: Ioana Matei

10.09.2023, 16:25 185

Cu o gândire tehnică, combinată cu o abordare bazată pe servant leadershipul inspirat din metodologia Agile, Iulian a evoluat până la rolul actual, de country head la HCLTech România, trecând prin diferite roluri de management, inclusiv project manager, operations manager, delivery director şi şef de departament(e).

Iulian Păduraru s-a născut în Reşiţa şi a obţinut un master în informatică la Universitatea Politehnica din Timişoara. În 2010, şi-a început cariera ca software developer, acumulând experienţă în această poziţie timp de câţiva ani. Ulterior, şi-a îndreptat atenţia către roluri nontehnice, cu scopul de a sprijini echipele şi companiile în obţinerea succesului dorit. Această pasiune a sa l-a făcut să se orienteze înspre metodologia Agile, iar acum Iulian este unul dintre organizatorii celui mai mare grup de întâlniri din România, intitulat Timişoara Agile Software Meetup Group. De-a lungul anilor, Iulian Păduraru şi-a adus contribuţia prin promovarea servant leadershipului şi transformarea echipelor şi organizaţiilor. A fost invitat frecvent să susţină discursuri la conferinţe şi întâlniri din România, printre care se numără SAP InsightTrack 2019 Timişoara şi DevTalks 2019 Bucureşti, unde s-au abordat subiecte precum cultura sau transformarea digitală.

1. Ce poziţie ţi-ai propus să ocupi în 2030?
Tehnologia evoluează într-un ritm tot mai alert, astfel că abilităţile emoţionale precum servant leadershipul şi coachingul ajung să fie tot mai importante. Sper să ocup o poziţie care să-mi permită să îmi dezvolt şi să lucrez în continuare cu aceste abilităţi.

2. De ce calităţi/abilităţi de leadership crezi că are nevoie organigrama unei organizaţii din viitor, acolo unde inteligenţa artificială lucrează alături de angajaţii umani?
Pe măsură ce inteligenţa artificială devine tot mai integrată în activitatea noastră zilnică, ea va prelua majoritatea sarcinilor monotone, care rareori sunt plăcute şi nu favorizează conexiunile umane. Ţinând cont de aceste lucruri, empatia, capacitatea de a încuraja oamenii să accepte schimbarea, curiozitatea şi adaptabilitatea se vor dovedi a fi nişte abilităţi esenţiale şi pe care va trebui să le stăpânim pentru a ne putea concentra mai mult pe latura umană a organizaţiilor.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO