Business Hi-Tech

Conferinţa Microsoft Envision România. Sergiu Neguţ şi Teodor Blidăruş, cofondatori ai FintechOS: Companiile de servicii financiare, băncile şi companiile de asigurări au o provocare majoră de a rămâne relevante în viaţa de zi cu zi a consumatorilor

Autor: Alexandra Cepăreanu

21.06.2022, 19:43 1998

Digitalizarea accelerată din ultimii ani a deschis apetitul consumatorilor spre noi experienţe online. Astfel, jucătorii activi în diverse industrii, precum cea financiar-bancară, asigurări, retail şi alţi furnizori de servicii trebuie să colaboreze, să gândească şi să dezvolte noi experienţe mai complexe pentru a satisface nevoile clienţilor.

„Oamenii nu mai caută neapărat un împrumut pe termen scurt, ei caută să îşi poată permite nişte experienţe noi şi produse noi care nu s-au inventat încă şi în care vedem fuziunea mai multor componente din produsele existente deja. Trendul se mută dinspre ce poate să ofere un furnizor de produse financiare, în ce poate să consume un client, în contextul în care el caută să îşi trăiască viaţa. Şi apar oportunităţi care nu sunt încă definite ca produse sau care sunt definite printr-un număr mare de produse care trebuie să înceapă să comunice între ele“, a spus Sergiu Neguţ, cofondator şi COO al FintechOS, start-up românesc care dezvoltă soluţii digitale pentru industria financiară, în cadrul unei emisiuni, parte a evenimentului Microsoft Envision România.

El a adăugat că un element important care ajută companiile active în diverse sectoare să colaboreze şi să dezvolte împreună noi produse, servicii şi experienţe pentru clienţii lor este nevoia de o infrastructură care să le permită acest lucru.

„Tehnologia noastră permite comunicarea asta mult mai amplă între diverse tipuri de servicii şi fuziunea lor într-un serviciu mai complex, mai uman şi mai uşor de folosit.“

Teo Bildăruş, cofondator şi CEO al FintechOS, a oferit şi un exemplu de colaboare între start-up-ul românesc care dezvoltă soluţii digitale pentru industria financiară şi retailerul online eMAG.

„Spre exemplu, eMAG a lansat, anul trecut de Black Friday, împreună cu noi, un credit de nevoi personale de tipul buy now pay later. Practic, eMAG a reuşit să pună în piaţă mii de credite pe oră şi nu ştiu câte bănci din România au infrastructura necesară să poată să facă lucrul ăsta“, a spus Teo Bildăruş.

El a explicat că în contextul actual, consumatorul se află în centrul atenţiei antreprenorilor, care încearcă să îi satisfacă noile nevoi şi dorinţe.

„Cred că provocările vin tocmai din această abordare pentru că în piaţă sunt jucători care acum 10 ani nu existau în industria de servicii financiare - start-up-uri, retaileri, companii de comerţ, companii de tehnologie care astăzi lansează servicii financiare. Şi fac lucrul ăsta cu ajutorul unei infrastructuri care de multe ori este poate şi de zece ori mai eficientă din punctul de vedere al costurilor decât infrastructura tradiţională a unei bănci“, a mai spus Teo Bildăruş, adăugând că băncile, companiile financiare şi companiile de asigurări au o provocare majoră de a rămâne relevante în viaţa de zi cu zi a consumatorilor.

Mai mult detalii despre Microsoft Envision Romania, la acest link.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO