Business Hi-Tech

Euroweb: Ne transformam in furnizor de servicii telecom pentru a ne asigura cresterea

13.05.2005, 19:09 40

Furnizorul de servicii de acces la Internet Euroweb revine in crestere anul acesta si mizeaza puternic pe serviciul de telefonie pe Internet destinat companiilor - Eurovoice - pentru a creste cifra de afaceri cu aproape 20%, de la 8 milioane de euro in 2004 la 9,5 milioane de euro in 2005, a declarat pentru ZF Laurentiu Stan, director general al filialei din Romania a grupului american.

"Telefonia, atat cea clasica, pe linii fixe, cat si cea mobila, se muta spre Internet - practic trafic de date", a explicat seful Euroweb. Compania pariaza pe o noua tehnologie digitala pentru telefonie pe Internet, serviciul sau Eurovoice fiind primul din Europa de Est care are la baza solutia SIP (Session Initiation Protocol).

Eurovoice este un serviciu de telefonie digitala de ultima generatie, este accesibil in medii precum Internet si Intranet, dar si perfect interoperabil cu retelele traditionale de telefonie publica, fixe sau mobile, nationale sau internationale.

Noutatea consta in faptul ca este un serviciu accesibil din orice punct al lumii, prin conexiunea la Internet. Prin acest serviciu, abonatii pot vorbi la standarde normale de calitate, dar la costuri mai mici. Intre abonatii Eurovoice, atat convorbirile nationale, cat si cele internationale sunt gratuite. Acest tip de serviciu este o premiera pentru Europa de Est, fiind prima cale de comunicatie intre utilizatorii de telefonie prin Internet si cei care folosesc comunicatiile de voce traditionale. Tehnologia este compatibila cu sistemele clasice de comunicatii si nu necesita reconfigurari sau alocari de resurse suplimentare din partea clientilor.

Euroweb, care a intrat pe piata romaneasca in 2000 cumparand doi dintre cei mai vechi furnizori de servicii de acces la Internet, a trecut in ultimii ani printr-o faza de restructurare a activitatii, devenind din furnizor de servicii pentru alte firme ISP, un furnizor de Internet pentru companii. Euroweb Romania are peste 400 de clienti pe piata locala, printre care se numara: Raiffeisen, Ikea, ABB, Motorola, Siemens, Alcatel si Fujikura.

Compania incepe insa o noua faza de transformare, pozitionandu-se ca furnizor de servicii integrate de comunicatii, practic un jucator pe piata telecom. "A fost o dezbatere destul de interesanta daca sa folosim o tehnologie clasica, acceptata si usor de implementat, sau sa apelam la aceasta tehnologie de generatie noua. Am ales varianta care este cel mai usor de implementat, care nu presupune costuri suplimentare si poate oferi serivicii suplimentare", a explicat Laurentiu Stan.

Solutia tehnica aleasa pentru Eurovoice (SIP) este foarte noua, fiind utilizata in Statele Unite, destul de timid in Europa si aproape necunoscuta in Romania. "Tehnologia nu a fost inclusa in documentele de reglementare ale ANRC, lucru care ne-a ingreunat procesele de interconectare", a spus Laurentiu Stan. Pana in acest moment, Euroweb a definitivat solutia de interconectare cu reteaua RomTelecom si Orange, si este in faza de definitivare a acordului de interconectare cu Mobifon/Connex, urmatorul pe lista fiind probabil Zapp.

Practic, propunerea Euroweb este tentanta: "Nu trebuie cumparat decat un echipament de marimea unui pachet de tigari - care costa 69 de euro si care trebuie conectat la legatura de Internet existenta. Procedura este foarte facila, cu atat mai mult cu cat accesul la Internet a devenit obligatoriu pentru orice companie", a explicat Laurentiu Stan, director general al Euroweb Romania.

Clientul se conecteaza la Internet prin intermediul unui calculator si in acel moment este autentificat, in mod securizat, de catre serverele Eurovoice. Practic, fie ca se afla la New York sau in Bucuresti, el poate primi apeluri pe numarul public alocat sau poate apela utilizand acelasi numar. Eurovoice poate fi folosit fie in hotel, aeroport, tren, birou sau in alta locatie. Clientul Eurovoice poate sa conecteze mai multe echipamente (ex: laptop, PDA, telefon), folosind acelasi numar de telefon.

In momentul in care este apelat toate echipamentele suna simultan, iar convorbirea este automat directionata catre terminalul care raspunde primul. In plus, clientul poate apela chiar si intre terminalele care folosesc acelasi numar de telefon. Serviciul de mesagerie existent permite inregistrarea mesajelor atunci cand clientul este ocupat sau nu se afla conectat la Internet. Mesajul este trimis apoi catre email-ul clientului, ca un fisier audio ce contine mesajul, numarul apelantului, data, ora si durata apelului.

Tehnologia SIP reduce costurile la apeluri de lunga distanta, permite convorbiri ieftine in Romania si comunicatii gratis in cadrul firmei cu filialele, partenerii si clientii care folosesc un sistem de telefonie IP similar. Sunt disponibile doua variante de abonament, cu preturi intre ceva mai mult de

1 euro si 4 euro pe luna, care sunt configurate atat pentru mediul corporate, cat si pentru cel rezidential. Utilizatorul primeste si optiuni suplimentare, precum adresa de e-mail sau mesagerie vocala, numere speciale sau factura detaliata. Pentru clientii companii nu lipsesc servicii personalizate precum videoconferinta sau instrumentele de control si raportare a traficului realizat, iar Euroweb pregateste si o solutie pentru trimiterea de SMS. Prin Internet pot fi oferite si servicii suplimentare, precum adresa de e-mail, videoconferinta si nu lipsesc optiunile precum numere sopeciale sau factura detaliata.

Euroweb Romania face parte din compania americana Euroweb International, care detine 99% din titlurile filialei autohtone. Compania are operatiuni in doua state est-europene, dupa ce, la finalul anului trecut, a vandut filiala sa din Cehia pentru 500.000 de dolari, iar anul acesta pe cea din Slovacia, pentru 2,7 milioane de dolari. In prezent, compania are afaceri in Romania si Ungaria.

Euroweb International nu este controlata de nici un actionar majoritar. 46,7% din actiuni sunt tranzactionate pe Bursa, la NASDAQ. Aproape 43% din titlurile companiei, detinute de operatorul telecom olandez KPN, au fost vandute anul acesta catre compania croata CORCYRA, pentru 6,14 milioane de euro. Restul procentelor din actionariat sunt detinute de compania Fleminghouse.

dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO