Business Hi-Tech

Rădulescu: Una din cinci camere foto vândute este Sony

Lucian Ră­dulescu, country head al Sony Ro­mânia şi Republica Moldova

Lucian Ră­dulescu, country head al Sony Ro­mânia şi Republica Moldova

Autor: Ioana Nita

08.12.2014, 00:05 143
Grupul japonez Sony deţine circa 20% din piaţa foto de pe plan local, fiind lider pe segmentele premium, cum ar fi mirrorless, care nu sunt afectate de explozia vânzărilor de smartphone-uri din ultimii doi ani.
 
„Practic piaţa de aparate foto compacte este canibalizată de smartphone-uri, dar Sony a crescut pe segmentele bridge, high zoom şi mirrorless. Pe segmentul de compacte am ajuns la peste 20% cotă de piaţă, conform estimărilor noastre, ca număr de unităţi, iar valoric la 25%. Iar pe segmentul mirrorless, am trecut bine de 50% din punct de vedere cantitativ“, a declarat pentru ZF Lucian Ră­dulescu, country head al Sony Ro­mânia şi Republica Moldova. Camerele foto de tip mirrorless reprezintă o nouă categorie pe piaţa de profil, apărută în urmă cu 2-3 ani, care îmbină dimensiunile reduse ale aparatelor foto compacte cu funcţiile şi performanţele unui DSLR.
 
„Piaţa mirrorless este într-adevăr mică, dar noi am fost printre primii în această categorie - suntem la a patra, a cincea generaţie, şi cumva ne-am luat partea leului. Pe piaţa de camere video ne-am consolidat de asemenea poziţia de lider”, a subliniat Rădulescu.
 
Piaţa foto-video, care se află în declin de câţiva ani, va continua să scadă şi anul acesta cu circa 20-25%, potrivit jucătorilor din piaţă, ceea ce înseamnă că va coborî sub 200.000 de unităţi. Din punctul de vedere al valorii, piaţa foto s-a situat în primele nouă luni ale acestui an la circa 20 de milioane de euro, în scădere cu 26% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, potrivit studiului Temax realizat de compania de cercetare de piaţă GfK.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO