Business Hi-Tech

Strategia Xiaomi, cel mai mare start-up din lume, copiată de rivali

Strategia Xiaomi, cel mai mare start-up din lume,...

Autor: Oana Stupinean

10.09.2015, 00:00 777
Acum cinci ani, compania chineză Xiaomi a intrat pe piaţa globală de smartphone-uri vânzând telefoane performante la preţuri accesibile, iar în prezent a ajuns la o evaluare de 46 de miliarde de dolari, motiv pentru care competitorii încearcă să reinventeze modelul de business practicat de gigantul chinez, scrie Wall Street Journal. În iulie, vicepreşedintele Xiaomi Hugo Barra a spus că rivalii gigantului chinez se ghidează după un model de business învechit. “Rivalii noştri folosesc un model de business pe care noi l-am avut acum un an. Vom continua să progresăm şi să inovăm”. Producătorul de PC-uri Lenovo a început vânzarea de smartphone-uri performante la un preţ de 280 de dolari sub brandul ZUK, iar CEO-ul Chang Cheng vede deja o oportunitate de a scoate Xiaomi de pe piaţă. “Poţi folosi modelul de business al rivalului doar pentru a-l înfrânge”, a mai spus Chang.
 
China a vândut 209 de milioane de smartphone-uri în prima jumătate a anului, în comparaţie cu cele 75 de milioane vândute în Statele Unite ale Americii. Apple a vândut 26 de milioane de unităţi în această perioadă, în timp ce Xiaomi a vândut 31 de milioane de smartphone-uri. Xiaomi doreşte să vândă 80 de milioane de unităţi până la finele anului, după ce anul trecut au înregistrat 61 de milioane de smartphone-uri vândute. Înfiinţată acum cinci ani, gigantul chinez Xiaomi este evaluat în prezent la 46 de miliarde de dolari, cu mult peste orice start-up din lume, exceptând Uber. Vânzările Xiaomi s-au dublat în fiecare an, iar preţul unui smartphone este mai puţin de jumătate din preţul unui iPhone.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO