Business Hi-Tech

Yahoo incepe sa faca bani si din site-urile altora

17.06.2005, 18:20 17

Search Subscription, noul serviciu al companiei Yahoo, va permite cautarea de informatii de pe site-urile accesibile pe baza de abonament, la care motoarele de cautare nu au acces in mod obisnuit, a afirmat un oficial Yahoo.

Yahoo Search Subscription va oferi utilizatorilor posibilitatea de a cauta informatii atåt pe site-uri cu continut oferit doar abonatilor, cåt si pe webul obisnuit, avånd deschisa o singura fereastra, a comentat oficialul Yahoo.

Utilizatorii care se aboneaza la astfel de site-uri si isi creeaza conturi personale cu parola nu vor mai trebui sa se inregistreze de fiecare data pe fiecare site la care sunt abonati si sa caute ceea ce doresc. Serviciul Yahoo va cauta intåi informatiile dorite pe site-urile pe baza de abonament, iar daca utilizatorul doreste o informatie de pe un anumit site, se va inregistra si va fi trimis direct la informatia cautata.

Cei care nu sunt abonati inca, dar vor utiliza serviciul Yahoo Search Subscription vor avea posibilitatea sa se aboneze daca vor la site-urile care ofera informatiile necesare, conform oficialilor companiei Yahoo.

Serviciul disponibil pe site-ul www.search.yahoo/subscription este in perioada de test (beta) si reflecta perfect noua tendinta a marilor motoare de cautare - printre care si Google, Yahoo si Ask Jeeves, de a oferi acces la un volum mai mare de informatii greu accesibile påna acum, scrie presa internationala.

Pe perioada de functionare a versiunii beta utilizatorii vor avea acces la informatii oferite de provideri printre care ConsumerReports.org, publicatiile online The Wall Street Journal si The New England Journal of Medicine, sau compania de cercetare Forester Research, scrie presa internationala. In urmatoarele saptamåni, Yahoo va adauga in baza de cautare a serviciului Search Subscription noi surse printre care Factiva sau Thomas Gale, dar si acces la serviciul cu plata pe loc AlaCarte oferit pe site-ul LexisNexis.

Pe de alta parte, providerii care permit accesul la site-urile lor numai abonatilor si care vor colabora cu Yahoo pentru acest serviciu vor avea acum posibilitatea de a cåstiga tot mai multi clienti care pe långa cautarea pe web isi doresc sa caute informatii si pe site-uri cu plata, a declarat David Mandelbrot, vicepresedintele diviziei de cautare pe Internet a Yahoo.

"Yahoo nu a incheiat påna acum parteneriate cu providerii de informatii in urma carora venitul incasat din serviciile oferite sa fie impartit", a afirmat Mandelbrot. "Insa acum, compania se concentreaza pe achizitia de continut online si are in plan sa puna la dispozitia utilizatorilor cåt mai multe surse posibile pe care sa se efectueze cautarea."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO