Business Internaţional

Burberry se confrunta cu o cerere mai scazuta pentru bunurile de lux

13.01.2005, 00:00 14



Burberry Group , producatorul britanic de bunuri de lux, a anuntat o crestere de 1% (6% daca este exclusa fluctuatia cursurilor de schimb) a vanzarilor trimestriale de retail pe perioada-cheie care include sarbatorile de iarna, pe fondul unei ierni calde si a unei cereri scazute in Marea Britanie, informeaza Financial Times.



Compania, renumita pentru imprimeurile bej in carouri, a inregistrat in aceasta perioada vanzari de 96 milioane lire sterline (137 milioane euro) pe segmentul de retail. Vanzarile de retail reprezinta 59% din veniturile totale.



Vanzarile generale s-au cifrat la 161 milioane lire sterline (229,85 milioane euro), in crestere cu 3% fata de aceeasi perioada a anului precedent.



Potrivit lui Rose Marie Bravo, director executiv, "Burberry a avut rezultate trimestriale satisfacatoare si solide".



"Per ansamblu, performantele sunt conforme cu asteptarile conducerii pentru exercitiul financiar", a declarat compania.



Vanzarile en-gros, care reprezinta 29% din veniturile companiei, s-au majorat cu 2%, pana la 47 milioane lire sterline (67,1 milioane euro).



"Vanzarile nu au fost grozave si au crescut intr-un ritm mai lent decat ne asteptam", a comentat Rhys Williams, analist la Seymour Pierce. "Au avut insa rezultate bune pe prima jumatate si previziunile noastre nu s-au modificat", a mai spus Williams.



Burberry s-a confruntat cu un sezon destul de slab in Statele Unite, tara din care provin 25% din vanzarile grupului. In Europa, pietele continentale au continuat sa genereze rezultate bune, cu exceptia Marii Britanii, pe care cererea nu a fost prea dinamica.



In Asia, noile magazine au impulsionat vanzarile Burberry, mai ales in Hong Kong. Vanzarile au avut grad mare de volatilitate in Coreea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO