Business Internaţional

Retailerul francez Carrefour raportează pierderi majore şi intenţionează să taie 600 de locuri de muncă în Franţa

Retailerul francez Carrefour raportează pierderi majore şi intenţionează să taie 600 de locuri de muncă în Franţa

Autor: Vlad Popescu, Andrei Cîrchelan

31.08.2012, 00:02 511

În paralel cu eforturile guvernului francez de a încuraja angajarea tinerilor, eforturi în valoare de 2,3 miliarde de euro în 2013, retailerul francez Carrefour a anunţat cu pu­ţin timp înainte de prezentarea rezulta­telor financiare că intenţionează să elimine între 500 şi 600 de posturi în Franţa, potrivit Reuters.

Tăierea de posturi face parte din strategia noii conduceri a grupului de a reduce costurile şi a readuce compania pe creştere. Angajaţii vor avea de ales dacă pleacă sau nu şi nu vor fi operate disponibilizări, potrivit liderului sindical Michel Enguelz.

Vânzările Carrefour, al doilea mare retailer la nivel mondial, au crescut uşor în primul semestru, la 38,8 miliarde euro, iar grupul a înregistrat o pierdere de 31 milioane euro, mai redusă faţă de rezultatul negativ de 249 milioane euro din aceeaşi perioadă a anului trecut.

Creşterea de 0,9% a vânzărilor, de la 38,4 miliarde euro în prima jumătate a anului trecut, a fost determinată de operaţiunile de pe pieţele emergente din America Latină şi Asia, reiese dintr-un comunicat publicat joi de grupul francez.

Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amotrizare) a coborât cu 4,6%, de la 1,66 miliarde euro la 1,59 miliarde euro, în timp ce profitul operaţional recurent s-a redus cu 8,2%, de la 838 milioane euro la 769 milioane euro.

Ieşirea din Grecia şi Singapore a influenţat negativ rezultatul net al Carrefour, însă pierderea s-a diminuat semnificativ faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut.

Vânzările de pe piaţa franceză au coborât cu 0,5% în perioada analizată, la 16,99 miliarde euro, iar profitul operaţional obţinut pe plan local a scăzut cu 6,7%, la 279 milioane euro.

În restul Europei vânzările companiei s-au redus cu 3%, la 10,11 miliarde euro, în timp ce profitul operaţional a scăzut cu 32%, la 150 milioane euro, în principal din cauza condiţiilor economice dificile, mai ales pe pieţele din sudul zonei euro.

În America Latină vânzările Carrefour au crescut cu 5,3%, la 7,68 miliarde euro, iar în Asia a fost înregistrat un avans de 9,5%, la 4 miliarde euro.

Grupul francez, al doilea mare retailer la nivel mondial după Wal-Mart, a părăsit piaţa elenă în luna iunie şi a vândut miercuri opera­ţiunile din Singapore. Carrefour are proble­me în sudul zonei euro, unde consumul este afectat de criza datoriilor de stat, de măsurile de austeritate şi de condiţiile economice dificile. Afacerile nu merg bine nici în Europa de Vest din cauza concurenţei dure şi schimbării preferinţelor clienţilor în fa­voarea magazinelor mai mici, de proximitate.

Noul director general al Carrefour, Georges Plassat, a declarat în iunie că va avea nevoie de cel puţin trei ani pentru a revigora compania şi că va părăsi pieţele unde con­curenţa este mai bine plasată. Plassat ar putea prezenta joi un plan de revigorare a afacerilor Carrefour. Plassat a indicat ulterior, după ieşirea Carrefour din Grecia, că grupul ar putea părăsi şi alte pieţe neesenţiale, fără a face alte precizări.

Anul trecut compania a înregistrat vânzări de 1,184 miliarde euro în România, în creştere cu 4,8%, datorită extinderii reţelei de magazine. Prezent în 32 de ţări din lume cu peste 15.500 de magazine, grupul Carrefour nu­mără peste 475.000 de angajaţi. În România Carrefour are 59 de super­mar­keturi, 7 francize şi 24 de hipermarketuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO