Companii

Aderarea la Uniunea Europeana mareste profitabilitatea TNT

25.06.2007, 20:22 13

Compania de curierat TNT Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala, a inregistrat in primele cinci luni ale anului o crestere a profitului de 37% fata de aceeasi perioada din 2006. Reprezentantii companiei nu au precizat insa care este valoarea profitului in primele cinci luni.
"Aceasta dinamica se datoreaza tocmai valorificarii unui potential generat pe de o parte de cresterea schimburilor comerciale post-aderare, dar si de intensificarea tranzactiilor derulate intre companiile prezente pe piata din Romania, in conditiile unui program investitional pregatit in ultimii ani", a spus Bogdan Zafiu, sales&marketing manager al TNT Romania.
Astfel, daca ritmul de crestere se va mentine pana la sfarsitul anului, compania ar putea ajunge la un profit net de circa 5,5 milioane de euro, potrivit estimarilor ZF, la o cifra de afaceri de aproape 35 de milioane de euro.
Cresterea cifrei de afaceri inregistrata in primele cinci luni de TNT a fost de aproape 30%, usor sub ritmul de 35% preconizat pentru acest an. In 2006, TNT a inregistrat afaceri de 25,7 mil euro.
"Un rol important in cresterea cifrei de afaceri in acest an il vor avea upgradarea din luna ianuarie a capacitatilor operationale prin noua aeronava dedicata relatiei cu Romania, extinderea ofertei de servicii in luna aprilie prin lansarea serviciului Balkan Express si inaugurarea unui nou centru operational in luna septembrie", a spus Zafiu. Estimarile companiei iau in calcul si evolutia pozitiva per ansamblu a pietei, care are un ritm de crestere de circa 30% anual.
TNT aloca in fiecare an intre 12% si 15% din cifra de afaceri pentru investitii, insa in 2007 acest procent va fi depasit, potrivit reprezentantilor companiei. Astfel, investitiile TNT vor sari de pragul de patru milioane de euro.
"Destinatia concreta a acestor eforturi investitionale sunt noile hub-uri tehnologizate, printre care cel care va deveni in curand operational la Otopeni, ca si cele de la Timisoara, Brasov, precum si dezvoltarea infrastructurii", a spus Zafiu.
Chiar daca evolutia pozitiva a pietei este un avantaj pentru companiile de curierat, acestea nu sunt lipsite de concurenta, astfel ca jucatorii se orienteaza spre noi servicii.
"Exigentele crescute ale clientilor, ca si presiunea mediului intens concurential, obliga la dezvoltarea unor solutii inovative", adauga Zafiu. In acest context, TNT a lansat serviciul Balkan Express, care ofera o conexiune rapida cu Bulgaria si Grecia. Potrivit reprezentantilor companiei, lansarea acestui serviciu are la baza intensificarea schimburilor comerciale dintre Romania si statele europene.
Totodata, in ceea ce priveste serviciile postale, TNT acopera cererea de servicii de expediere rapida pentru persoanelor fizice, printr-un serviciu realizat in parteneriat cu Posta Romana, Sky Pak.
Cea mai mare parte a cifrei de afaceri a TNT, circa 85%- 90%, este asigurata din curieratul international, segment pe care TNT concureaza cu DHL si UPS.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO